instelling ipad,

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,
ben in het bezit van de nieuwe ipad 3,en nu wil ik hem instellen voor de email.
server is Telfort,maar wat ik ook probeer en heb geprobeerd,krijg de instelling niet voorelkaar.
ben na de site van telfort geweest voor de instellingen,heb de volgorde van instelling gedaan zoals door hen werd omschreven vanstap 1-15,wat ik ook doe ,of ik krijg melding inkomende server is niet juist,doe ik het nogmaals, krijg ik melding, uitgaande server niet juist,heb dit dus tig keer gedaan.
heb dus ook het forum hier afgesurfd,en van de concurrenten,blijkt dus dat men met telfort dezelfde problemen heeft,maar het probleem blijft.
nu ben ik dus zover om hier de vraag maar te stellen,wie mij met dit probleem kan helpen.
nog voor de goede orde ,heb ook al andere namen geprobeerd , (versatel,tele2,etc,)welke ook werden aangereikt,maar niets doet het.

bvd mwrv,

Beter dat je gewoon even linkt/aangeeft waar je je instructies vandaan hebt. Zou mij niet verbazen dat die instructies ervan uitgaan dat je je op het Telfort netwerk bevindt..
Verder zou het niet onhandig zijn te vermelden of je nu mobiel Internet gebruikt of een Wifi verbinding vanaf de iPad.

Tijs.

wifi

hallo dnties,
hier reactie op jou vragen,
de ipad is nl van een vriend van me ,maar die heeft er dus helemaal geen benul van ,vandaar ik ,
zit momenteel bij mij thuis ,en zit met de ipad op het draadloos net van mij,.
ikzelf zit bij ziggo,en heb met mijn eigen ipad ook geen problemen gehad(bij ziggo).
de instellingen heb ik bij de site van telfort vandaan,waar ze de instellingen zoals ik al omschreef in stappen uitleggen.
heb bij hem thuis deze stappen ook al meerdere malen gedaan,ook nihil.
verdebij andere forums.

mwrv,

Ik vraag toch duidelijk (een link naar) wélke instellingen het precies zijn...
Overigens: Omdat hij nu op een 'vreemd' netwerk zit (namelijk die van Ziggo) is mijn suggestie "Zou mij niet verbazen dat die instructies ervan uitgaan dat je je op het Telfort netwerk bevindt.." gewoon een geldige!!

Tijs.

Laatst bewerkt:
Die gelinkte instellingen gaan ervan uit dat je verbinding hebt met het Telfort netwerk, niet die van UPC of mobiel Internet(!)

Jij moet de e-mailinstellingen gebruiken van 'buitenland', die (tot mijn ergernis) niet worden vermeld op die ipad pagina.

Ik schat in dat je de volgende instellingen moet doen:

Binnenkomende post: pop3.telfortmail.nl op poort 995 en mét de juiste e-mail gebruikersnaam en wachtwoord. Ook "Beveiligde verbinding", "SSL verbinding" of "TLS verbinding" of "SSL/TLS" aanzetten.
Uitgaande post: smtp.telfortmail.nl op poort 587 en mét authenticatie (zelfde aanmeld-gegevens als voor binnenkomende post, incl. beveiligde verbinding/ssl/tls)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Niet

Hallo dnties,
Heb er nog geen tijd voor gehad het te doen,maar ik ga het bij mijn kameraad thuis proberen als hij thuis is,lijkt mij in eerste instantie wel de beste optie
Ga bericht doen als dit is gedaan.
Excuses dat ik niet eerder reageer,maar zit nog regelmatig in het buitenland,en dan blijft het er bij.

niets,

hallo dnties,
ben ik weer even terug.
ben gister bij die kameraad van mij geweest,en heb het advies wat je schreef gedaan,maar echt helemaal niets,heb nog eens andere poorten gedaan.die ook door telfort waren aangegeven,maar echt niets.weet dus nu echt niet waar het aan kan liggen,en mocht je eventueel nog een idee hebben wil ik dit nog eens proberen.en anders zet ik er een punt achter.
wat ik eigenlijk wel jammer vind,want geef het eigenlijk niet zo snel op,want dat zit niet in me,maar oke.

toch alvast bedankt voor de hulp toot zover.

mwrv,

Geen idee verder, behalve de helpdesk telfort bellen.

Tijs.

doen,

hallo,

ga dit nog maar eens ondernemen,en sluit bij deze de topic maar af,

bedankt mwrv,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan