Opgelost Instelling macrobeveiliging in Outlook classic

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

keb

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Het lukt mij niet om macro's in Outlook classic toe te laten. Ik heb in het vertrouwenscentrum / macro-instellingen "Alle macro's inschakelen (wordt niet aanbevolen etc" aangevinkt.

Mijn ingegeven macro's (in Module1) zijn niet zicht zichtbaar in "Macro's" op het tabblad Programmacode.

Wat ben ik vergeten om toch met macro's binnen Outlook classic te kunnen werken?

Bijlagen

• bijlage_1.jpeg
    bijlage_1.jpeg
    72,2 KB · Weergaven: 18
  • Bijlage_2.jpeg
    Bijlage_2.jpeg
    76,6 KB · Weergaven: 18
Wat bedoel je met het tabblad Programmacode?

Als die subs Private zijn zal je ze inderdaad verder nergens zien.

Mijn ingegeven macro's (in Module1) zijn niet zicht zichtbaar in "Macro's" op het tabblad Programmacode.
Bedoel je dit?

Macro's Outlook.jpg

Overigens zijn ze de meeste bij mij, net als bij TS overigens, allemaal Sub Macronaam(). Niks Private, maar ook niet bewust Public gezet.

Bedoel je dit?

Bekijk bijlage 387553

Overigens zijn ze de meeste bij mij, net als bij TS overigens, allemaal Sub Macronaam(). Niks Private, maar ook niet bewust Public gezet.
Octafish, ja in dit menu zie ik onder "Macro's" een enkele macro, terwijl die er wel zijn.

Bijlagen

• Bijlage_3.jpeg
    Bijlage_3.jpeg
    63,4 KB · Weergaven: 5
  • Bijlage_4.jpeg
    Bijlage_4.jpeg
    82,6 KB · Weergaven: 5
Verwijder het woord Private voor je Subs.

Daarmee moet je in ieder geval beginnen; géén Private subs maken. Verder heb ik in Outlook de werkbalk <Ontwikkelaars> aangezet (die staat standaard uit); een stuk handiger dan het menu gebruiken.

Octafish en EdMoor bedankt voor tip "Verwijder Private".
Nu werkt het.

Wel bijzonder want de eerste getoonde code gebruikte ik eerder in Office2013 en daar werkte het wel.

Terug
Bovenaan Onderaan