instelling mail Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Ik ben "overgestapt" naar Mac, tot meer dan volle tevredenheid. Ondanks dat ik office erbij gekocht heb, ben ik lyrisch over hun eigen mail programma.
Het lukt me alleen niet hem aan de praat te krijgen want ik krijg bij `' controle`' als antwoord:
Het is niet gelukt om in te loggen op de smtp-server:mail.home.nl. Controleer gebruikersnaam en ww (die correct ingevuld zijn) Als de gegevens onjuist zijn, kunt u geen email versturen. ```ssl is uitgeschakeld......(geen optie erbij om het in of uit te schakelen!)

Ik heb de eerste keer een Mac account aangemaakt, maar je kunt meerdere aanmaken. Ik wil heel graag mijn eigen @home e-mail adres blijven gebruiken en hoop dan ook dat jullie me hierbij kunnen helpen?
De gegevens bij " inkomende mail" staan wel goed want dan sluist het scherm me door naar `' uitgaande" post en daar blijft het steken, terwijl ik alles correct ingevuld heb (mail.home.nl) zo ook bij de uitgaande....
Help?:confused:

Ik weet niks over de mac maar als ik het zo lees dan vraag ik mij af of poort 25 en 110 wel worden gebruikt in het mail programma.
25 is voor de inkomende mail en 110 is voor de uitgaande mail.
misschien zou je dat eens kunnen bekijken.

en waar vindt ik dat? ben de mac nog aan het ontdekken........en moet ik het dan handmatig veranderen?

dat zal je bij je account in je mail moeten bekijken.
in outlook staat dat onder extra - account (mail naam) en dan tabblad server

ik kan daar geen poort wijzigen, zag ik net het staat al voorgeprogrammeerd.
ik kan alleen de opties : geen en mail.home.nl (offline) aanklikken.........

en je hebt bij beide al mail.home.nl ingevuld......
dan houd het voor mij op.....mac ken ik niet...laat staan hun mail programma.

Babette,

Soms moet je ook voor het verzenden je wachtwoord opgeven/meesturen. Dit kun je als volgt instellen:

• Start Mail
  • Klik op de menuoptie Preferences
  • Klik bovenin op Accounts
  • Selecteer links je account (als je meerdere hebt ingesteld) en klik dan (rechtsboven) op de knop Advanced
  • Vink de optie Use SSL uit
  • Selecteer tenslotte bij Authentication de optie Password

Probeer het daarna nog eens...

Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan