instelling muisklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

heza

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
235
Bij een linkermuisklik op een map opende de map direct.
Nu bij het linkermuisklikken gaat hij naar: zoekresultaten i.p.v. : openen.

Welke instelling heb ik veranderd zonder dat ik dat wist?
 
Probeer het volgende (via Start -> Uitvoeren, de volgende regel plakken op het invulveld en op OK drukken).

reg.exe ADD "HKCR\Directory\shell" /ve /t REG_SZ /d "none" /f

In die registerwaarde heeft waarschijnlijk "find" gestaan, dus dan wordt een map standaard met "Zoeken" geopend.

Let op: Bovenstaande is alleen voor mappen. Als hetzelfde optreedt bij schijfletters, laat dat dan weten.

Tijs.
 
Dank voor de snelle reactie.

Helaas heeft het niet geholpen.

Henk
 
Kijk eens na wat er in Verkenner te vinden is onder:
Extra -> Map-opties -> tabblad Bestandstypen -> (Geen) Bestandsmap -> knop Geavanceerd.

Staat daar iets aangegeven met vetgedrukte letters?

Tijs.
 
Oh ja, en krijg je hetzelfde verhaal bij schijfletters ook?

Tijs.
 
Schijfletters : niks
Vetgedrukte regels : nee

We moeten het daar denk ik wel zoeken want ik ben daar bezig geweest (maar volgens mij niets veranderd) omdat ik geen powerpoint filmjes rechtstreeks openen kan.
Wel als die naar buroblad geexporteerd worden, maar niet rechtstreeks.
 
Zie bijlage: Open de .zip, dubbelklik het .reg bestand, geef Ja op of het ok is het te openen en daarna of het akkoord is om te importeren, en hopelijk is dan het alles m.b.t. mappen weer in orde.

M.b.t. je Powerpoint probleem: Kijk eens hier
Vervang de pptviewer aanroep (als je het Powerpoint programma op je harddisk hebt ipv. de viewer) met die van van het volledige pad naar Powerpoint op je harddisk.
Voor Office 2000: "C:\Program Files\Microsoft Office\Office\POWERPNT.EXE" "%1"
Voor Office 2003: "C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\POWERPNT.EXE" "%1"

Tijs.
 

Bijlagen

  • folder_reg.zip
    945 bytes · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken Tijs, maar helaas.
Na rechtermuisklik op een map staat "zoeken" nog steeds bovenaan i.p.v. "openen"

Eerst dit probleem proberen op te lossen en dan "powerpoint"

Groeten Henk.
 
Directe opties zijn (van hieruit) op.

Ik zou wel een hulp-op-afstand sessie met je pc willen proberen om het probleem op te lossen, maar dan moet je me je MSN/Windows Messenger id even mailen. En dan ook nog maar hopen dat je firewall en/of router een Hulp-op-afstand sessie toestaat...

Tijs.
 
Hoi tijs,

Sorry voor de late reactie.
Het probleem met power point is opgelost. DANK!!!!!!

Nu nog het woordje 'ZOEKEN" verwijderen die bovenaan verschijnt in het openspringende venster na een rechtermuisklik i.p.v. "OPENEN"

Henk
 
Directe opties zijn (van hieruit) op.

Ik zou wel een hulp-op-afstand sessie met je pc willen proberen om het probleem op te lossen, maar dan moet je me je MSN/Windows Messenger id even mailen. En dan ook nog maar hopen dat je firewall en/of router een Hulp-op-afstand sessie toestaat...

Tijs.

Bovenstaand aanbod geldt nog steeds.

Tijs.
 
Heel aardig aangeboden, maar dat wil dat liever niet.

Ik ben er haast wel van overtuigd dat de bedoelingen goed zijn, maar vindt het een raar idee dat er iemand is, die ik niet ken, op mijn computer zit te "rommelen"

Probeer het liever op een andere manier, want het is voor mijn gevoel een instelling die we moeten veranderen.


Henk
 
Ok, ik heb een zoekopdracht voor Google voorbereid, waar je allerlei verklaringen en mogelijke oplossingen m.b.t. je probleem kunt vinden:

link/Google aanroep

Kijk eerst de artikelen van Microsoft na, en ga dan evt. met andere suggesties aan de slag.

Tijs.
 
Hoi Tijs, :thumb:

Fantastisch, het heeft gewerkt.

Heb je mails nog een keer doorgelezen, en die van 25 oktober nog een keer geprobeerd. (Die van: plakken in uitvoeren).
Nu werkte hij wel.

Hartstikke bedankt voor het geduld. :D

Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan