Instelling outlook verouderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paultje1965

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2016
Telkens als ik mijn PC opnieuw opstart krijg ik de melding dat de instellingen van outlook verouderd zijn. Als ik dan de boel (alweer) wil herstellen moet ik mijn outlook paswoord invoeren en krijg daarna de melding dat een SMS verstuurd wordt met een code. Helaas gaat die naar mijn vaste lijn die niet eens SMS aankan. Dit telefoonnummer aanpassen gaat alleen via een aanvraag per formulier bij M$.
Enfin, ik heb dus twee vragen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat dit gezeur over verouderde instelling van Outlook (en ook mijn MS account) ophoudt? En is er ook een vlottere manier om mijn telefoonnummer om te zetten van vast naar mijn mobiele nummer?

Outlook versie:Versie 17.7167.40727.0
Windows 10 Home

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga spitten. Ik ben ondertussen wel het een en ander tegen gekomen maar wordt er (nog) niet wijs uit.

P.s. ondertussen dit gevonden:

http://answers.microsoft.com/nl-nl/...ount-xxx/0906825c-90e3-4516-9d15-997185f5f27e

Eigenlijk te gek voor woorden dat je eerst het outlook account moet weggooien en dan weer opnieuw moet aanmaken. Gelukkig zit ik voornamelijk op gmail maar de meldingen blijven irritant en het moet ook eigenlijk gewoon goed werken.

Laatst bewerkt:
Ben het met je eens Windows heeft wat dat betreft er echt een potje van gemaakt van heel veel verschillende outlooks de afgelopen 20 jaar.:confused:

Ik doe het nu met www.outlook.com maar heb ook gmail.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu mijn outlook account maar lokaal gemaakt zoals ik ergens op een forum gelezen had. Helaas moest ik weer de hele aanmeld toestand bij Microsoft door. Ik heb nu de call-back optie gebruikt op mijn vaste lijn omdat het heel lastig is om over te gaan op mijn mobiele nummer. Uiteraard alweer een nieuw paswoord verzinnen. Gelukkig heb ik een paswoord-manager (Gorilla op Windows en op Linux) maar ik moet er wel weer aan wennen. Enfin, ik hoop dat ik nu van het gezeur af ben.
Wat betreft de instellingen van het Microsoft account: Microsoft is blijkbaar niet blij met mijn aangepaste privacy instelling en klaagt nu dat ik sommige apps op andere apparaten niet kan gebruiken. Geen probleem alleen jammer van die meldingen.

Omschakelen naar een lokaal account (maakt voor mij toch niets uit) schijnt geholpen te hebben. Nog geen geklaag over verouderde instellingen. Kan niet zeggen dat ik het begrijp maar het werkt. Ik zal toch eens naar dat reparatie-tooltje kijken. Ben wel nieuwsgierig. Wel vreemd dat Microsolft zelf een reparatie-tool aanbiedt voor hun eigen apps uit de Windows store. Zouden ze niet beter zelf die apps kunnen oppoetsen?

Bedankt! Dat is precies wat ik zocht. Aangezien ik de laatste 8 jaar onder Ubuntu heb gewerkt (overgestapt van XP) is het nog even wennen aan de fratsen van W10. Aan de andere kant: het was ook mijn bedoeling om mijn Windows kennis weer wat bij te schaven. Dat lukt zo wel aardig. Als alles goed gaat leer je ook niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan