Instelling wordt niet onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

patijp

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Ik wil dat de instelling "Inhoud weergeven bij slepen" is ingeschakeld. Deze kan ik inschakelen en zolang de computer aan staat blijft deze ingeschakeld. Maar wanneer ik de computer opnieuw opstart is de optie uitgeschakeld.

Is er iemand bekend met dit probleem of weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Patrick

Installeer Service pack 1 Als je dat al gedaan hebt, verwijder je gebruiker en maak m opnieuw aan. Waarschijnlijk is dan je locale profiel corrupt.

Alle essentiele updates zijn al op mijn pc geinstalleerd. Tevens heb ik een nieuwe gebruiker aangemaakt en daar de instelling ingeschakeld. Beide opties hebben het probleem niet opgelost.

De pc sluit normaal af, dus dit kan het ook niet zijn.

Patrick

Ga naar tabblad vormgeving in Eigenschapen voor beeldscherm > Effecten > Vink opnieuw "De inhoud van het venster tijdens het slepen weergeven" aan > OK. Vervolgens staat er nog het scherm Eigenschapen voor beeldscherm op je bureaublad. Klik hier eerst op toepassen en dan op OK :)

Dat had ik ook al geprobeerd, in de hoop dat het dan wel zou werken, maar helaas.

Dit nog!:Met Rechtermuis op Taakbalk klikken > Eigenschapen > Menu start > Aanpassen > Geavanceerd > Onder deze items in het Menu start weergeven: Ga dan helemaal naar onder en zet een vinkje voor "Slepen en Neerzetten" bevestigen met toepassen en OK.

Dit vinkje stond al aan. Nog wel geprobeerd met een keer extra toepassen en opnieuw opgestart, maar het andere vinkje wordt weer verwijderd.

Dat is vreemd. Zou iets anders niet meer weten op dit moment. Meschien iets veranderd in de instellingen van je grafische kaart (Bureaubladbeheer)?

Ik denk niet dat het daar aan zal liggen. Ik heb deze pc namelijk net een week en ik heb in die tijd geen vreemde instellingen gewijzigd.

Een van de eerste instellingen die ik wou wijzigen was deze en dat lukte al direct niet.

Hoe kan ik dat dialoogvenster openen? Ik heb deze nog nooit gezien, maar misschien heb ik er wat aan.

Start > Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerd > Prestaties.

Dank je wel.

Bij mij staat de instelling ook op "Door Windows laten kiezen".

Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan