Instellingen achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweGrijse

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Windows gecrashed. Wel backup van harde schijf. Mijn originele CD ligt in NL en ik woon in FR. Van een buur een BU cd gekregen. Windows XP geinstalleerd, maar met alle instellingen van de buur. Nu weet ik wel hoe ik dat moet doen, maar ik weet geen pc-naam of accountnaam meer van mijn oude PC-HD. Hoe kan ik dat terugvinden op mijn BU-HD???
regedit werkt alleen op de schijf in de PC? De BU staat op een externe HD. Ik heb wel user.dat enzo maar die kan ik niet terugzetten omdat die in gebruik zijn volgens XP.:evil:

Ik weet niet precies wat je doel is, maar bij xp staat al jouw persoonlijke data in c:\documents and settings\JOUW GEBRUIKERSNAAM

De computernaam doet niet echt heel veel terzake denk ik.

Gaat dat lukken?

Instellingen

Geen probleem ik heb alle data nog. Maar ik heb bv epub boeken gekocht en adobe zegt dat ik de verkeerde gebruiker ben en dat ik geen rechten heb. Dus moet ik weten wat dan wel de juiste gebruiker was en wat het account was. En dat ben ik dus vergeten.

Helemaal gelijk, maar dat is ook de reden dat ik geen vista of 7 gebruik. De registerinstellingen staan in NTUSER.DAt. Als ik echter gewoon als admin ben ingelogd is uiteraard het bestand in gebruik en kan ik het dus niet vervangen. Als dat kon was ik klaar. Ook als bezoeker werkt dat niet. Ik wil dus alleen weten wat mijn usernaam (accountnaam) was op de vorige HD. Als ik bij mijn documenten kijk, zie ik wel de naam die ik nu ook heb. Maar in het nieuwe register zie ik ook een account met PCnaam.gebruikersnaam.
In outlook bv krijg ik als ik een rule wil instellen ook gemopper omdat ik de verkeerde gebruiker ben. Ik moet dus in het register gaan zitten klooien, maar als ik niet weet wat de gebruikersnaam of pcnaam was tast ik in het duister. Ik wil dus simpelweg gezegd van mijn oude HD halen wat mijn adminnaam, gebruikersnaam, pcnaam was. Dan kom ik er in het register wel uit. Leve Bill roep ik dan altijd geergerd.:p
Maar in ieder geval bedankt voor de hulp.
Van de gecrashde windows HD heb ik de BU gemaakt, maar omdat ik de herstelschijf niet binnen bereik heb, is er geen andere keus. (even)
De gebruiker van de buurmanversie kan ik wel veranderen, blijft wat mijn eigen instellingen waren????:shocked:

Waar haalt XP de accountnaam\usernaam vandaan uit het register

Adobe digital editions zegt dat mijn gekochte epub boeken niet aan de gebruiker toebehoren. Hoe weet hij dat (zal wel register zijn), maar waar in het register. Als ik dat weet kan ik van de BU schijf de benodigde gegevens halen.(hoop ik) Ik zou kunnen proberen de hele windows dir naar de BU schijf te kopieeren en dan hopen dat ie weer wil opstarten van de BU schijf. Is dat een plan?

De username vind je hier in het register:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\RegisteredOwner

Dankjewel dorado, maar hoe lees ik het register van een externe hd. regedit pakt automatisch de c-schijf terwijl het register wat ik wil inzien dus op schijf h staat?

Opgelost

Na enig zoeken blijkt het gewoon te kunnen met regedit.:d

Run regedit, then from the Local Machine Hive, choose Registry|Load Hive.
Then navigate to the location of the hive you want to edit/read. Give it
some tempname (doesn't matter what). Then when your done, move the cursor
back to tempname, then Registry|Unload Hive, Registry|Exit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan