Instellingen Beeldscherm na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Ik heb mijn pc laten formatteren m.b.v. de windows 98 cd. Ik heb een Compaq Presario 5221 met een Compaq Presario MV500 beeldscherm. Een oudje dus ;).
Ik heb bij mijn pc een Compaq Quickrestore CD gekregen waarmee je "gemakkelijk" kan formatteren. Maar een nadeel is dat je dan allemaal reclame software waar je niks aan hebt er bij krijgt. Vandaar dat iemand hem met Format C heeft geformatted en daarna Windows 98 er op heeft gegooid.

Probleem is dat de drivers voor de videokaart en het beeldscherm op de Quickrestore staan en ik nu niet hoger kom dan een resolutie van 640 bij 480 pixels. Ook kijk ik nu naar een 16 kleuren beeldscherm (drama). bij Start->Programma's->Bureauaccesoires->Systeemwerkset->Systeeminfo staat er bij Beeldscherm: "Standaard PCI grafische adapter (VGA)" waar ik volgens mij altijd een stuurproggie van ATI gebruikte... maar op de ATI site wordt ik niet veel wijzer welke driver ik moet pakken (en of die nog wel te krijgen is op de site). Met de Quickrestore kan ik vrij weinig want die werkt niet goed. Wie kan mij vertellen hoe ik de optimale drivers kan installeren en waar ik ze vandaan haal?

Alvast excuses voor fouten, 1e post op dit forum dus moet nog ff wennen

heb je nog ergens de exacte gegevens van je videokaart? (Dat zoekt makkelijker)

Nee, dat is ook een groot probleem.

Kan je niet via de BIOS het een en ander achterhalen?

en waarom ik het denk:

heb google laten zoeken naar je pc, vervolgens kwam daaruit dat in de 5221 de ATI zit (ATI Rage LT Pro) zoals op het welkomstscherm van HP wordt weergegeven.........

Probleem verholpen dankzij de drivers van Pasja! Heel erg bedankt. Kan weer genieten van mooie beelden :D.

Dit was btw mn eerste post, maar er zullen er nog vele volgen... wat een rete handig forum is dit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan