Instellingen bestanden zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluca

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Berichten
108
Ik probeer via de zoekfunctie bij Windows 8 bepaalde bestanden te zoeken. Als ik via de verkenner zoek dan vind ik ze probleemloos terug. Maar wanneer ik via de zoekfunctie ga (tegelscherm en dan gewoon zoekterm beginnen typen) dan vindt hij geen enkel bestand. Ik vermoed dat er niet gezocht wordt in alle mappen en dat ik daardoor de gezochte bestanden niet vind. Kan ik deze instellingen aanpassen? Alvast bedankt.
 
Bij Windows 8 kan je je zoek instellingen inderdaad aanpassen. Boven het invul vakje kan je een categorie uitkiezen waar je in wil zoeken: overal, instellingen, bestanden, webafbeeldingen of alleen webvideo's.
Door uit deze categorieën ¨Instellingen¨ te kiezen en vervolgens zoekisntellingen in te vullen kunt u de zoekinstellingen van Windows 8 aanpassen.
 
We hebben het toch over de zoekfunctie op het tegelscherm en niet in de verkenner he? Ik zit nu niet aan de pc maar ik had boven dat zoekscherm wel het woord instellingen zien staan, alleen kon ik daar niet op klikken?
 
Ik heb het inderdaad over de zoekfunctie in het tegel scherm.
zoeken.png

Op de afbeelding zie je Overal staan.

Als dit bij jou op ¨Instellingen¨ staat zul je geen bestanden vinden maar alleen de Windows instellingen.

Dit is simpel aan te passen door er op te klikken en de juiste categorie te selecteren.
 
Ondertussen Windows 8.1 gedownload en nu lukt het terug. Dank daarvoor. Is er nog een mogelijkheid om standaard in te stellen dat er enkel gezocht wordt naar bestanden ipv overal? Nu moet er bij elke zoekopdracht opnieuw bestanden worden aangeduid. Alvast bedankt.
 
Het is niet mogelijk een standaard zoekfunctie te selecteren. Je kan ook bestanden vinden al hou je hem op Overal. (waar die bij mij automatisch op staat) weet niet of dit bij jou het geval is omdat je eerder al niks kon vinden! :O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan