Instellingen in Word corrigeren met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

vibor

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Berichten
45
Hoi,

Wij werken met Office 365.
In een Word formulier gebruik ik 'verborgen teksten' om de gebruiker te ondersteunen met uitleg en voorbeelden. Deze moeten niet op het output formulier komen.
Op zich werkt dit prima, echter komt het nog wel eens voor dat de instelling in Word door iets is aangepast en de verborgen tekst niet zichtbaar is.
Dit gebeurt b.v. als je een Word bestand in de mail opent en niet eerst ergens hebt opgeslagen.

Ik zou graag een macro willen laten draaien bij het openen van het formulier die bij de 'weergave instelling op het scherm' 'verborgen tekst' aanzet en bij 'afdruk opties' 'Verborgen tekst afdrukken' uit zet.
Ik denk dat dat moet kunnen met System.PrivateProfileString, maar dan moet ik wel de parameters weten te vonden in de Registry.
Als ik kijk op
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\version\Word\Options
Bij 'Version' heb ik de keuze uit 12.0, 14.0, 15.0 en 16.0. In 16.0 ga ik naar Word Options
Bij 'Options' heb ik een hele lijst met keuze's maar ik herken daar niet iets van DISPLAY HIDDEN TEXT in.

Dit kom ik wel tegen op:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Office\16.0\word\options
Maar de waarde van 'showhiddentrext' blijft braaf op 1 staan, als ik de instelling Word aanpas.

Ik zoek dus eigenlijk een voorbeeld code.
Of misschien er een eenvoudigere manier?

Grt. ViB
 
Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd om de macro op te nemen? Want dat kan makkelijk. Overigens zou ik het van zijn levensdagen niet zo oplossen. Veel te gevoelig voor gebruikersaanpassingen, macro of niet.
 
Heb je al geprobeerd om de macro op te nemen? Want dat kan makkelijk. Overigens zou ik het van zijn levensdagen niet zo oplossen. Veel te gevoelig voor gebruikersaanpassingen, macro of niet.

Ja, dom van mij. Ik leef in de beleving dat muiskliks niet worden opgeslagen in een macro, maar de code bij een instellingsaanpassing komt wel:
ActiveWindow.View.ShowHiddenText = True

Dus dank voor het mee denken Guru. Top!

Misschien nog ActiveWindow voor ActiveDocument vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Je had dacht ik twee wensen :).
Code:
Sub mcrTekstVerbergen()
     Options.PrintHiddenText = True
    ActiveWindow.View.ShowHiddenText = False
End Sub

En je moet echt wel ActiveWindow gebruiken; het gaat hier om het Word venster, niet om het documentvenster.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan