Instellingen live mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

ind88

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Berichten
14
Hoi, ik heb ook een live.nl account en wil het instellen op mijn mobiel (HTC legend)

Nu heb ik bij inkomende instellingen pop3.live.nl gebruikt, beveiligingstype SSL Serverpoort 995. Deze accepteert hij.

Bij uitgaande loop ik vast.
Hier heb ik geprobeerd: smtp.live.com Beveiliging Geen, serverpoort 587.
Ook geprobeerd: smtp.live.com Beveiliging SSL, serverpoort 587
Ook geprobeerd: smtp.live.com Beveiliging SSL, serverpoort 25 (Geleden op andere forum)
Ook geprobeerd: smtp3.live.com Beveiliging SSL, serverpoort 587
Ook geprobeerd: smtp3.live.com Beveiliging geen, serverpoort 587
Ook geprobeerd: smtp3.live.com Beveiliging geen, serverpoort 25

Iemand enig idee?
 
Welkom,

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien het niet toegestaan is en ook niet netjes om je vraag in die van iemand anders te stellen :)
 
Lijkt me dat je vergeet dat Aanmelden óók vereist is bij mail versturen. Vink dat dus aan en geef als aanmelding je XXX@hotmail.com of XXX@live.com (welk account je maar hebt) en het bijbehorende wachtwoord.
En het is poort 587 op server smtp.live.com, mét SSL encryptie, dat had je in die andere discussiedraad al kunnen lezen.

Tijs.
 
Heb het op een andere forum al gevonden:)
De volgende instellingen zijn juist:

De inkomende server instellingen zijn:

POP-server: pop3.live.com (ja voor een live.nl account)
Beveiligingstype: SSL
Serverpoort: 995

Uitgaande server instellingen zijn:
SMTP-server: smtp.live.com (ja voor een live.nl account)
Beveiligingstype: TLS
Serverpoort: 25

Echter hoorde ik bij iemand anders (zie hier) dat het bij hem niet lukte.. Hij was bij de HI winkel geweest en daar zeiden ze dat er iets met de server was..
 
Uitgaande mail via poort 25 kan bij bijna geen enkele provider (=anti-spam maatregel), vandaar het alternatief van poort 587.
Mooi dat blijkbaar poort 25 bij jouw (mobiel internet-)provider niet geblokkeerd staat.

Indien jouw probleem nu is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan