instellingen netwerk voor de nieuwe PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenT

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Hoi,

Ik heb vanmorgen een nieuwe PC aangeschaft en nu werkt alles behalve het netwerk. De nieuwe PC configureerde zich automatisch bij het opstarten en ook de internetverbinding via de router ging zonder actie mijnerzijds. Maar hoe zit het ook alweer met de netwerkinstellingen. Mijn vorige PC en de andere PC draaien op 98se en de nieuwe op XP. Ik hoef waarschijnlijk niks te veranderen aan de andere PC die op het netwerk blijft hangen, maar wat moet ik op de nieuwe instellen? Onder "eigenschappen voor de lan verbinding" heb ik: client voor microsiftnetwerken, bestand en printerindeling, Qos pakketplanner en als laatste internet protocol. Moet ik nog meer installeren?

Groet,

Sven

als je je netwerk wilt hebben met de xp pc en andere windows versies moet je starten in xp door daar de netwerkwizard te draaien, kies voor thuis of bedrijfsnetwerk installeren, hou een diskette bij de hand die je op bv een win98 pc moet draaien om alle pc's zichtbaar te maken bij elkaar

Hoi Jheroen,

Ik heb je advies opgevolgd op de XP en de 98se. Op de 98se is alles netjes geinstalleerd maar vanaf mij XP herkent íe de andere PC niet en ik krijg geen toegang tot de netwerkgroep die ik heb aangemaakt. Wat gaat er fout?

Sven

heb je op de 98pc ook de wizard gedraaid en zaken gedeeld etc?
vergeet ook niet je schijf te delen anders ziet ie niks
probeer eens te zoeken in netwerkinstellingen en dan zoeken naar computers in werkgroepen
zorg er wel voor dat beide pc's de zelfde werkgroepnaam hebben

Ik begrijo er niks van??? De werkgroepsnaam is voor beide PC gelijk. Op de 98se die ik wel de Xp PC, maar heb geen toegang omdat hij niet de juiste share name of domeinnaam kan vinden. Op de Xp zie ik helemaal geen ander PC. Ook niet via de optie zoeken.

Als ik zoek op de XP naar alle computers die in dezelfde werkgroep zitten krijg ik het bericht: "mijn werkgroep" is niet toegankelijk. Uhebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor de netwerkbron. Moet ik mogelijk ergens een machtiging instellen?

Het is uiteindelijk gelukt! Alles werkt.

Groet,

Sven:thumb:

gelieve dan ook even te zeggen hoe :) dan heb ik die +/- het zelfde probleem heeft mschn de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan