instellingen p2p met "filetransfer 1.2d"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Schepers

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
187
Hallo.
Kan iemand mij helpen.
Ik probeer met een familie lid een p2p te starten met het programma file transfer 1.2 d.
Met dit programma moet het mogelijk zijn om grote bestanden direct via internet te verzenden/ ontvangen.
We hebben al van alles geprobeerd en verschillende ip adressen op verschillende plaatsen ingevuld maar krijgen geen verbinding met elkaar.
In mijn router het ip adres en poort open gezet. in zone alarm ip adres en poort toestemming gegeven. maar het lukt niet. Kan iemand mij helpen de juiste instellingen te vertellen.
er zit geen help file bij en ook de maker geeft geen respons op de e-mail.
bv Dank
 

Bijlagen

  • file transfer.jpg
    file transfer.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 45
Ik ken het programma niet maar als ik naar je plaatje kijk dan zie ik bij de eerste optie dat je hebt gekozen voor Directe Connection terwijl je moet kiezen voor Firewall with manual port forwarding en dan even het juiste poortnummer invoeren wat je hebt opgesteld in je router.

En check het interne ipadres wat je hebt gebruik in je router waar de forward op hebt gezet dat deze gelijk is aan het ipadres van je PC.

Check ook even of de windows firewall mogelijk ook nog aan staat.
Zet Zonealarm tijdelijk even uit voor het testen, dan weet je zeker dat het niet Zonealarm is die het tegenhoud. Want mogelijk dat daar toch nog iets niet goed staat en dan weet je niet waar je het moet zoeken.
 
Bovendien zijn er providers die poort 25 tcp niet doorlaten, omdat daar normaal gesproken mail-verkeer over loopt, en de provider wil dan niet dat er mail-servers worden gedraaid over hun netwerk. (Wel met een goede reden trouwens, tegen dichtslibben van hun netwerk met Spam en mail-relay).

Poort 25 is dus m.i. een slechte keuze, een ander poortnummer (bijv. 1300) is beduidend slimmer.

Tijs.
 
p2p

Ik ga het zodra ik gelegenheid heb dit advies uitproberen
alvast bedankt
gr Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan