• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

instellingen visual basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Kunnen jullie mij helpen? Ik heb per ongeluk de projectverkenner verschoven in visual basic en heb mij al gek gezocht hoe ik dat kan herstellen, maar zonder succes.

Ik kan de mensen van microsoft wel chatten, maar die hebben mij recentelijk met een vreemd probleem geholpen in Outlook en toen zoveel instellingen verkeerd teruggezet dat ik daar erg verdrietig van werd.

In bijgaand voorbeeld heb ik twee bladen aangemaakt met een afbeelding.

In blad 1 zoals het moet zijn (links de projectverkenner en rechts de inhoud van de modules)
In blad 2 staat nadat ik het heb verknald.

m.vr.gr. Egbert

Bijlagen

1. Dubbelklik op titelbalk
2. sleep daarna het venster naar links net zolang tot de dunne lijnen op de juiste plek staan. (beetje heen en weer bewegen)

Het is helaas niet gelukt. Visual Basic was weerbarstig. Ik ben ook nog naar mijn "computerwinkel" geweest en het lukte hen ook niet, terwijl dat best slimme jongens zijn daar. De computer bleef de instellingen vasthouden, ook toen ik office had verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Toen maar mijn computer helemaal opnieuw geinstalleerd (moest ik toch al een tijdje doen, maar had er niet zoveel trek in om te doen) en nu is mijn probleem gelukkig opgelost.

Bedankt voor de adviezen. Groet Egbert

Je gelooft het of niet, maar ik had gisteren precies hetzelfde probleem (ook al eens vaker gehad).
Waarschijnlijk ergens per ongeluk op dubbel geklikt.

Ook de site geraadpleegd met als gevolg de helft van het resultaat (het filmpje op de site wilde trouwens niet opstarten bij mij).
Vanavond weer een hele tijd aan het klooien geweest met eigen probeersels en het is me pas net gelukt.
Het is een hardnekkig iets om dat weer recht te zetten.

Grappig in welke versie van Excel? Ik kan er net zo'n puinhoop van maken als ik wil en het herstellen stelt ook niet zo veel voor. Linker muisknop in de header van het element en slepen maar. Soms moet je even buiten het scherm slepen en de hoogte/breedte een beetje aanpassen.

Puinhoop.JPG

Na.JPG

'Grijp' het 'projektverkenner' deelschem.
sleep het naar de linkerhoek juist onder de onderste menubalk.
Nu staat het deelscherm daar 'los te wezen'
Dubbelklik in de captionbalk van dit deelscherm en het 'plakt' weer aan de linkerkant van het VBEditor-scherm.

Excel 2007.

Dat slepen was me al bekend, maar als er een venster niet zichtbaar wil worden?
Ook geen probleem, Vensters onder elkaar, maar als ze niet willen dokken ben je wel een tijdje bezig.

Werkt ctrl-R dan niet ?

Desnoods stel je het scherm in met VBA:

Code:
Sub M_snb()
  With Application.VBE.MainWindow
    For Each it In .LinkedWindows
      it.Top = .Top
    Next
  End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status