Instellingen voor toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mywings

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Omdat bij veel forum-onderwerpen geen nieuwe vragen geplaatst kunnen worden, zet ik mijn vraag maar hier.

Tegenwoordig heb ik met het beantwoorden van mijn mail (Outlook express) regelmatig dat de toetsen niet (meer) overeenkomen met de tekens die ik wil gebruiken. De toetsen geven dus steeds andere tekens aan.
Toetsenbord staat ingesteld op Verenigde Staten (internationaal).

Wie weet waar dit aan ligt?

Dank alvast!

Vraag verplaatst naar de XP sectie (ik ga ervan uit dat je xp hebt) aangezien je vraag niks met programmeren te maken heeft

Ik weet niet zeker of dit jouw probleem verhelpt, maar misschien veranderd tijdens het typen het toetsen bord...
Je kan alle andere toetsenbord indelingen verwijderen.
Stappen:
1) Start configuratie scherm
2) Start Landinstellingen
3) Open het tabblad Talen
4) Klik op de knop Details
5) Verwijder alle toetsenbord indelingen behalve Nederlands - verenigde Staten.

Nu nog eens proberen,
ik hoop voor je dat het nu opgelost is.

Succes,
Mathijs

hey

als dat allemaal goed staat kan het zijn dat je misschien per ongeluk ctrl + shift hebt ik gedrukt dat krijg je inplaats van het ? een = teken. klopt dit ?

Met [CTRL] + [SHIFT] wordt jouw standaard land veranderd
En met [CTRL] + [ALT] wordt jouw toetsenbords gewijzigd.

Dus als je ze verwijderd uit de landinstellingen, valt er niet veel meer te wijzigen.;)
Probleem voor goed opgelost:eek:

Groeten,
Mathijs

Begrijp ik het goed?

Ok...fijn dat jullie zo snel reageerden.
Als ik het goed begrijp moet ik alles verwijderen onder talen behalve Nederlands en Verenigde Staten?
Dit is een beetje verwarrend omdat ik het volgende zie staan onder instellingen:

Engels (Verenigde Staten)
Toetsenbord
-Nederlands
-Verenigde Staten
-Verenigde Staten (internationaal)

Nederlands (Nederland)
Toetsenbord
-Nederlands
-Verenigde Staten
-Verenigde Staten (Dvorak)
-Verenigde Staten (internationaal)

Wat moet blijven staan en...onder welk land?

Alweer hartelijk dank voor jullie reacties.

Geen verschil

Heb alles verwijderd op Nederland/ Nederlands en de Verenigde Staten na maar...er is niets veranderd helaas. Zelf bij het schrijven van dit bericht heb ik nu dit probleem.
Groet.

Het land Nederland met toetsen bord Verenigde Staten (internationaal) moet overblijven.
Als dat dan niet werkt, heb je dan wel een QWERT toetsenbord??

Wat nu

Nou dit werkt allemaal niet echt. Nu maar weer VS internationaal onder Nederland gezet maar het probleem blijft. En...wat is een QWERT toetsenbord. Ik heb een normaal toetsenbord en nooit dit probleem gehad. Er is dus iets anders aan de hand.
Groet.

Hmm.
een QWERTY toetsen bord is een amerikaanse indeling.
Je ziet naast de TAB toest het woordt QWERTY staan op de toetsen. Daar na komen nog meer letters...

Ik heb ook een voorbeeld van de landinstellingen toegevoegd, dit kan anders zijn, want dit is van Windows Vista.
Ook moet je opletten dat je het toetsenbord als standaard (default) hebt ingesteld! Als dat niet is, heeft het nog geen zin.

Probeer de stappen uit te voeren die in hier boven heb opgegeven.
EN kijk ook goed naar de screenshot van mij.

Succes,
en laat maar weten of het nu wel werkt..

Gr,
Mathijs

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 65
Mocht je het eens op je gemak willen nalezen, bekijk deze handleiding eens.

NB: na iedere verandering in Taal of Toetsenbord heb je er aan gedacht om éérst op Toepassen te klikken en pas daarna op OK?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan