Instellingen Word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorick22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Beste Lezer,

Op ons werk hebben we een PRO-gesprek (soort Functioneringsgesprek). Hier is ook een formulier voor samengesteld Bekijk bijlage Formulier PRO (Helpmij versie).docx.

Ik zou graag dat bij stap 1 het formulier anders wordt ingesteld. Nu indien ik iets schrijf in de grijze vlakken en het komt bij het eerste vierkantje dan verspringt het een regel naar beneden. Graag zou ik willen dat je in de grijze vlakken kunt schrijven en dat deze doorloopt tot het einde van de regel. Maar alles je bij het vierkantje bent dat deze drie vierkantjes een regel naar beneden springen (op de zelfde locatie).
Ik heb geprobeerd dit op te lossen met de liniaal, maar ik kom er niet uit.

Ik weet niet of het mogelijk is, mocht iet onduidelijk zijn dan hoor ik dit graag.
Jorick

Ik zou het hele formulier tegen het licht houden, want de opzet is niet geweldig. Je hebt bijvoorbeeld nauwelijks tabs ingesteld, en probeert nu met meerdere tabs en spaties de velden op de juiste plek te krijgen. Dat is vragen om moeilijkheden! Een tab is een 'gewoon' tekstteken, en tabs schuiven dus net als tekst gewoon door als je typt. Het formulierveld bij stap 1 werkt volgens de rechtshangende inspringing die je het gemaakt. Haal je die weg, dan loopt de tekst volledig door naar de rechter kantlijn. Maar dan springen je selectievakjes door het document. Vervang, kortom, alle tabs en werk met tabellen; dan kun je het precies zo instellen als je wilt, en blijft de tekst ook op de plek staan, ongeacht de tekst die je intypt.
Overigens vind ik het effect dat je nu hebt (tekstvak gaat door naar de volgende regel) juist goed (in jouw geval); de selectievakjes moeten toch bij de betreffende regel blijven staan, en niet naar de volgende regel gaan? Maar nogmaals: gebruik tabellen en geen tabs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan