instructies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad4Jansen

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Heren / dames,

Tijdens het draaien van mijn macro krijg ik 2 meldingen:

De eerste
De bladen die geselecteerd zijn bevatten enz enz
en dan volgt de keuze
verwijderen / annuleren. Ik wil verwijderen (delete)

Vervolgens krijg ik de melding:
Er bestaat in deze locatie een bestand enz
en dan volgt de keuze wilt u dit vervangen

Ja / Nee / Annuleren Ik wil het bestand vervangen!

Welke instructies/opdrachten moet ik opnemen in mijn macro om dit automatisch te laten verlopen??

Waar kan ik in deze instructies in het vervolg zelf vinden de Wizard neemt dit nl niet in zijn instructie op

Alvast bedankt
Ad

Laatst bewerkt:
Dit zal jou op weg zetten:

Code:
Sub w()

Dim vAntwoord As Variant

vAntwoord = MsgBox("Wilt u dit blad verwijderen?", vbYesNoCancel, "Blad verwijderen")

Select Case vAntwoord

Case vbYes

Application.DisplayAlerts = False
            ActiveSheet.Delete
            Application.DisplayAlerts = True

Case vbNo

MsgBox "NEEN; blad wordt niet verwijderd.", vbInformation

Case vbCancel

MsgBox "ANNULEREN; blad wordt niet verwijderd.", vbInformation

End Select

End Sub

Wigi

Wigi wil je er nog een keer naar kijken?

Wigi bedankt nog voor je antwoord, sorry dat ik niet duidelijk ben geweest.

Tijdens het draaien van de macro krijg ik dus deze meldingen en die wil ik niet hebben.

Ik wil gewoon deze bladen verwijderen en wil gewoon het document vervangen

Zelf dacht ik iets voor het vervangen

Workbooks("naamvanhetbestand").replace := true

Maar dit geeft bij het schrijven al verschillende foutmeldingen.

Voor het verwijderen heb ik geen flauw idee

Alvast bedankt

Ad

Wigi bedankt dat je geduld met me hebt maarrrr

Wigi,

Ik heb een macro geschreven die een aantal bladen uit ben bestand moet verwijderen.

Zeg blad 1 blad 2 blad 3 deze heb ik geselecteerd en vervolgens wil ik ze verwijderen.

Maar dan gebeurt het de macro wordt door het systeem onderbroken door een

message(??) box. Met de opmerking u wilt bladzijde verwijderen de gegevens gaan verloren Wilt u doorgaan ja nee annuleren

Ik wil de macro zonder deze onderbreking doorlaten gaan dus ik wil verwijderen ja in mijn instructie opnemen.

Wanneer de macro verder gaat wil ik het nieuw gecreeerde bestand opslaan onder de naam van een reeds bestaand bestand.

Dan wordt weer de macro onderbroken.:( Met ...? box met de melding Het bestand bestaat al wilt u dit bestand overschrijven ja nee annuleren.

Ook hier wil ik in de macro instructie overschrijven ja opnemen zodat uiteindelijk de macro zonder onderbrekingen (lees ja nee annuleren) doorloopt.

Normaal omdat ik duidelijk geen ervaren VBA figuur ben neem ik de macro op met de recorder maar sommige keuze's zoals deze neemt hij niet op in zijn instructies.
Het ligt ongetwijfeld aan mij dat dit niet goed werkt maar het zijn wel de puntjes op de i.

Alvast bedankt
Ad

Laatst bewerkt:
Ik heb een macro geschreven die een aantal bladen uit ben bestand moet verwijderen.

Zeg blad 1 blad 2 blad 3 deze heb ik geselecteerd en vervolgens wil ik ze verwijderen.

Maar dan gebeurt het de macro wordt door het systeem onderbroken door een

message(??) box. Met de opmerking u wilt bladzijde verwijderen de gegevens gaan verloren Wilt u doorgaan ja nee annuleren

Ik wil de macro zonder deze onderbreking doorlaten gaan dus ik wil verwijderen ja in mijn instructie opnemen.

Dat heb ik al beantwoord. Dat is:

Code:
Application.DisplayAlerts = False
ActiveSheet.Delete
Application.DisplayAlerts = True

M.a.w. eerst zet je het weergeven van waarschuwingen af, je delete een blad/ bladen, en je zet de waarschuwingen achteraf weer op.

Wigi

Laatst bewerkt:
En voor het opslaan, dezelfde code van uitzetten en weer aanzetten blijft geldig.

Hoi Wigi

Hoi Wigi,

Zou je aub even naar de macro instructie willen kijken. :o

En dan aan kunnen geven waar ik wat moet invoegen om deze 2 meldingen kwijt te zijn.

Alvast bedankt
Ad

Bijlagen

elagas bedankt

Elagas bedankt voor je medewerking:thumb:
En Natuurlijk ook Wigi :thumb:

Met deze instructie schakel je alle tussenliggende "systeemmeldingen" uit en vervolgens op het einde schakel je ze weer aan?
Zo had ik het van Wigi niet begrepen nu ik de antwoorden weer lees is het wel duidelijk

Ad

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan