• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

instructies gezocht om aantallen per maand weer te geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flightcase

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Hallo iedereen,

Ik ben kersvers op deze forum.
Ik ben op zoek naar de juiste functie opmaak om aantallen per maand weer te geven als ik de maand effectief ingeef.
zo bvb in kolom A1:A100 staan er 100 datums van dd01/01/2013 tem dd31-12-2013
in kolom B1 zou ik afwisselend jan/2013 of feb/2013, etc willen ingeven om dan in kolom C1 de aantallen te willen zien verschijnen voor de ingegeven maand B1.
Dit om precies de aantallen te controleren dat in elk maand voorkomen.
Ben een beetje verloren gelopen in mogelijkheden en geraak niet uit de impasse voor dit probleem.
Ik heb ook eerst alle topics nagelezen, maar ik vond geen enkel dat specifiek dit probleem behandelde waarvoor mijn verontschuldiging voor dit ongemak.

Ik zou jullie erg dankbaar zijn mocht ik een oplossing kunnen bekomen.

Alvast heel erg bedankt.
Mvg,
Eli

Beste Flightcase,

Als eerste van harte welkom op Helpmij.nl

Als ik jouw vraag zo bekijk zou de functie SOMPRODUCT wel eens een oplossing kunnen bieden voor je.
Het is verstandig om een voorbeeldbestand bij te voegen zodat de helpers niet eerst zelf een heel bestand hoeven na te bouwen. Als het voorbeeldbestand de werkelijke situatie zoveel mogelijk nabootst dan krijg je vaak een passende oplossing. Zorg er wel voor dat een voorbeeldbestand ontdaan is van vertrouwelijke- en prive informatie.

Succes,

Heel erg bedank beste WHER!!!
FANTASTISCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bedankt om mij wijzer gemaakt te hebben :thumb:

Beste WHER,

is er ook een manier om enkel ingevulde cellen te tellen? Nu telt de maand januari ook het aantal lege cellen mee.
Als men bvb in deze tabel enkele datums wist gaan de aantallen voor deze maand niet meer kloppen :-(
Hoe lost men dergelijk probleem op aub? Heeft U toevallig hier ook een oplossing voor ?
Het zou leuk zijn als U mij nog 1 keertje uit mijn droom kon helpen :-(

Voorbeeld 2

Bekijk bijlage voorbeeld2.xlsx

Goede morgen aan iedereen!

Ik heb het nog niet opgegeven te zoeken, maar geraak vast met het 2e deel van de formule.
In bijlage nog een voorbeeld om aan te tonen dat mijn eerste deel vd formule wel rekening houd met je juiste bereikvoorwaarden, maar in het 2e deel gaat het mis.
De huidig ingevoerde formule telt ook niet lege cellen op, daarom had ik in de eerste lijn gedacht aan de formule AANTAL.ALS ..
Maar dit wordt voor mij te ingewikkeld :-(.

Elke hulp is welkom.

Alvast een prettige dag en bedankt voor de reacties!!!

deze zou rekening moeten houden met lege cellen:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
probleem gelokaliseerd, bijkomend probleem vastgesteld

Bekijk bijlage voorbeeld (3).xlsxDag WHER,

Uw kennis van excell is beduidend enkele malen groter dan het mijne :(
Door uw input ben ik tot de vaststelling gekomen waar het aan zou kunnen liggen dat het in mijn tabellen niet werkt.
Ik heb een aangepaste excell gemaakt waarbij ik het probleem heb kunnen simuleren.
Het aantal datum-cellen wordt in mijn sheet pas berekent wanneer ze effectief in een andere kolom ingevuld worden.
In de excell heb ik een voorbeeld toegevoegd.
Ik weet niet waaraan het ligt, maar blijkbaar blijft het de lege cellen meetellen in de maand januari en de overige maanden werken als een speer!

Alvast heel erg bedankt voor de verkregen input! Het is pas na Uw reeds ontvangen suggesties dat ik beseft heb dat ik mij dringend dien te gaan bijscholen.;)

Excell is oneindig precies......

Elk suggestie is welkom..

Aangepast bestand in post 8.
Januari is een probleem omdat een cel waarin "0" staat, bij formattering als datum uitkomt op "zaterdag 0 januari 1900".

Laatst bewerkt:
WHER!

U bent de beste!! Ik heb erg veel bewondering in uw vaardigheid met Excel!
Petje af daarvoor! Ik wil U bij deze persoonlijk erg bedanken voor deze oplossing.
Ik ga het meteen integreren in mijn rekenblad maar vermoed dat dit 100% de oplossing is:thumb:

Bedankt!!!

lege cel geeft nog steeds aantallen van januari :-(

Beste,

ik ben er bij uitgekomen dat wanneer de maandcel "leeg" of met standaard celwaarde "0" opengelaten wordt, deze alsnog de aantallen van de maand januari zal tellen.
Ik voeg in bijlage nog eens het rekenblad met wat verdere toelichting tot een poging dat ik heb proberen uit te voeren.
Ik vind de manier niet om dit weggewerkt te krijgen.

Bekijk bijlage voorbeeld (3).xlsx

Ik heb het gevonden EURAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Beste !!!

Met wat te proberen ben ik eruit geraakt :-)
Ik voeg de excel toe opdat U kunt zien hoe dit wel werkt!

Nogmaals bedankt voor de verkregen hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bekijk bijlage voorbeeld (4).xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan