Instructietekst bij invullen dient te verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fietjefie

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Ik heb een formulier gemaakt. Hierin komen oude tekstvelden in voor. Ik heb bij eigenschappen en bij standaardtekst een instructietekst getypt. Nu lukt het dus niet om die instructietekst automatisch te laten verdwijnen bij het invullen van het veld eens het document beveiligd is. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Normaal gesproken wordt de standaardtekst geselecteerd als je naar de velden toetabt. En kun je er gelijk overheen typen. Maak eens een voorbeeldje, zodat we kunnen zien wat je bedoelt.

Met de tabtoets werkt het wel, thnx. Maar dus voor het de eerste keer in te vullen werkt het dus niet. En op de eerste pagina werkt het ook niet.Bekijk bijlage Voorbeeld.docx Het bestand dat ik heb bijgevoegd is een docx bestand maar in werkelijkheid is het opgeslaan als sjabloon.

Je voorbeeldje was niet beveiligd, en dan werkt het zowiezo niet goed; dan moet je al in het object klikken met de muis om de eerste te selecteren. Maar als het document wèl beveiligd is, dan wordt de standaardtekst al gelijk goed gemarkeerd.

Tis wel beveiligd in mijn sjabloon. Zal het hier vergeten terug beveiligd hbb. Nu blijkt trouwens dat de teksvelden voor word 2007 gebruikers helemaal niet invulbaar te zijn.

Heb je al geprobeerd de sjabloon op te slaan als 2003 document? Omdat je nu de oude velden gebruikt, zou dat geen probleem moeten zijn. En 2007 zou dat dan ook prima moeten kunnen inlezen.

Ja idd heb ik geprobeerd, maar het lukt dus nog steeds niet. Ik word zot van word zo ;)

Ik had al een hekel aan Office 2007, maar jouw verhaal maakt dat er niet beter op :) Daarom heb ik die versie maar overgeslagen, en 2010 aangeschaft. Ook bagger, maar nèt iets mooiere bagger.
Back to the point: wat als je het formulier in 2007 maakt? Doet-ie het dan nog steeds in 2010, en kun je hem dan ook in 2010 bewerken en daarna in 2007 gebruiken?

Ik heb daar idd ook al aan gedacht maar die mogelijkheid heb ik hier niet, geen word 2007 beschikbaar.

Goh ja kzit nu te denken alles maar "gewoon" in 2010 met de nieuwe besturingselementen te houden en dan werken de aankruisvakjes maar niet en moet iedereen maar upgraden naar 2010 of gewoon de kruisjes overschrijven (dat knn ze blijkbaar wel in 2007 ook al is het beveiligd, vind ik op zich ook al een raadsel maja, zoveel raadsels in word ;) en mijn beveiliging kan ook zomaar zonder paswoord w uitgeschakeld ook vreemd vind ik zelf)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan