Integer en tekstbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

stormstar3

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2009
hey programeurs :)

ik ben wat aan het maken in c++ en nu wil ik om wat gegevens te onthouden het in een tekst bestandje plaatsen.
nu heb ik de volgende 2 vragen.

1: ik heb een telefoonnummer maar dat begin met een 0, nu ik dit typ zit ik trouwens te denken dat ik het als string op kan slaan, maar is dit handig?

2: als ik wat toe wil voegen aan de tekstbestand, hoe kan ik dan onderaan beginnen, zodat niemand overschreven wordt?

EDIT:
1 is me al gelukt , gewoon in string opslaan :P

maar er was nog een andere vraag die ik vergeten was,

3: ik wil een naam opslaan bijvoorbeeld: pietje puk maar als ik dit naar tekstbestand wil schrijven krijg ik alleen pietje en alles na de spatie wordt weg gelaten, is hier een oplossing voor?

Laatst bewerkt:
3: ik wil een naam opslaan bijvoorbeeld: pietje puk maar als ik dit naar tekstbestand wil schrijven krijg ik alleen pietje en alles na de spatie wordt weg gelaten, is hier een oplossing voor?
Gebruik je gewoon:
Code:
cin >> string;
?
Dan gaat hij geen spaties mee opnemen denk ik.
Probeer eens:
Code:
getline(cin, string)
'string' vervangen met de naam van de string :p

da was dus het meest logische, ik gebruik cin en dan strin mar als ik hem dan weg wil schrijve pakt hij alleen eerste deel , als er dan een spatie getypt is pakt hij het deel na de spatie niet meer

Heb je gelezen wat sunion gepost heeft, het is namelijk het antwoord op je 3de vraag :rolleyes:

Voor je 2de helpt het de file te openen in append-mode, dat doe je door de flag ios:app mee te geven bij het openen ervan. Als je jouw code even post, dan kunnen we wat beter aangeven welke commando's er precies dienen aangepast te worden..

hey bedankt iedereen, het is me al gelukt :)
ik had namelijk een cin << xxx , ik voerde het eerst in en dan deed ik meteen schrijven en dan nog cin.get()
maar dit heb ik nu aangepast voor getline(cin,xxx) en da werkt super :P. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan