Beste mensen,
Ik ben bezig met een scriptje. Ik heb een variabele (een coordinaat van googlemaps) en die trek ik uit elkaar. Ik hou voor 't gemak alleen de eerste 2 getallen over. Deze staan in de variabele lgraden. Deze kan positief of negatief zijn.
even een php voorbeeldje, dit werkt wel in de vergelijking
Nu wil ik dit in JavaScript, en dan wil ik de waarde O of W, geselecteerd krijgen in mijn select list.
en dan hier mee weergeven
Het eerste dat fout gaat is dat de vergelijking nooit goed is. Wanneer lgraden kleiner is dan 0 moet var lengte dus W worden. Dat is nu niet het geval, hij blijft ALTIJD west.
Wie kan hier een oplossing voor geven? Dan kan ik daarna wel weer verder pielen
Ik ben bezig met een scriptje. Ik heb een variabele (een coordinaat van googlemaps) en die trek ik uit elkaar. Ik hou voor 't gemak alleen de eerste 2 getallen over. Deze staan in de variabele lgraden. Deze kan positief of negatief zijn.
even een php voorbeeldje, dit werkt wel in de vergelijking
PHP:
<?php
$var = -0.1;
if($var >= 0){
echo 'o';
}else{
echo 'w';
}
//resultaat = w
?>
Nu wil ik dit in JavaScript, en dan wil ik de waarde O of W, geselecteerd krijgen in mijn select list.
Code:
var lengte = "";
if(lgraden >= 0){
var lengte = "0";
}else{
var lengte = "W";
}
//en om de waarde weg te schrijven naar selectbox
document.getElementById("l").value = lengte;
en dan hier mee weergeven
HTML:
<select name="l" id="l" class="inputbox">
<option></option>
<option>O</option>
<option>W</option>
</select>
Het eerste dat fout gaat is dat de vergelijking nooit goed is. Wanneer lgraden kleiner is dan 0 moet var lengte dus W worden. Dat is nu niet het geval, hij blijft ALTIJD west.
Wie kan hier een oplossing voor geven? Dan kan ik daarna wel weer verder pielen