Integratie OneDrive uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvanloo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Hallo helpmij.nl,

Ik had een vraag over Windows 8.1, ik heb sinds kort deze update geinstalleerd.
Ik had een aantal vragen vragen over deze screenshot die ik heb gemaakt; http://imageshack.com/i/idiViYqgp.

Je kunt hierin zien dat er een zogenaamde 'onedrive' bij is gekomen, en dat er plotseling een subgroep bij deze pc gekomen is, deze is genoemd; 'mappen'.
Is er een mogelijkheid om 'mappen' te verwijderen. Zodat het daar niet meer staat, niet van de pc zelf, maar dat het niet meer word weergegeven in 'deze pc'.
En kan 'Onedrive' compleet worden verwijderd?

Groetjes,

Tim van loo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Problemen met One drive uitschakelen

Hallo Tijs,
Ook ik wil graag van de One drive mogelijkheid af
Ik ben naar de site gegaan die je adviseert via de link.
Ik kan alle stappen maken maar als ik dan in windows kom en een nieuwe map aanmaak en dan op key click krijg ik de mededeling "U bent niet gemachtigd een nieuwe sleutel onder windows te maken"
Hoe kan ik dit omzeilen ??

Of is er nog een andere manier.

Ik zie je reactie graag tegemoet, alvast bedankt.

mvg wim

Je maakt een bedieningsfout: Je hebt blijkbaar geprobeerd een registerwaarde toe te voegen aan de registersleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows
in plaats van aan registersleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Skydrive

Makkelijkste op te lossen op de volgende manier:
Klik in het linker deelvenster op de nieuw gemaakte sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Skydrive
In het rechter deelvenster van regedit dan rechtsklikken op een leeg stuk en kiezen voor Nieuw -> DWORD (32-bit waarde)
en die dan de naam DisableFileSync geven.
Daarna dubbelklikken op de registerwaarde DisableFileSync (nog steeds in het rechter deelvenster) en dan de 1 intypen en OK klikken.
Sluit regedit, herstart je pc en de resultaten zouden moeten zijn zoals aangeduid in de link.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sky drive

Hi,
bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb geprobeerd om verder te komen maar loop nog steeds vast.
De instructie zegt
You will probably need to create the Skydrive key as shown on the left-hand side of the screenshot below by right-clicking on Windows and choosing New -> Key. Once you’ve done that, create the DisableFileSync key on the right-hand side, and give it a value of 1.

Maar als ik right click naar nieuw ga en dan naar sleutel dan krijg ik nog steeds de mededeling dat ik hiervoor geen authoristaie heb. Ik kom niet bij Skydrive en heb dus geen nieuw gemaakt sleutel. Dat lukt nu juist niet.
Ik hoop dat je me toch kan helpen, het ligt aan mij dat snap ik ook wel maar kan niet ontdekken wat ik fout doe.

Sorry voor de overlast in iedergevcal.

mvg wim

Ik heb het aanmaken van die sleutel en registerwaarde (in regedit) getest op meerdere besturingssystemen, en nergens problemen ondervonden. Ik snap dus niet waarom het bij jou niet werkt.
Natuurlijk moet je wel Administrator-rechten hebben, maar die zul je wel hebben, neem ik aan.

Ook moet je op de juiste plaats de sleutel aanmaken, dus (bijv.) niet onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
maar onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows

Probeer eens het volgende alternatief:
Maak een snelkoppeling op je bureaublad naar (kopiëren en plakken):
reg.exe add HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Skydrive /v DisableFileSync /t reg_dword /d 1 /f

Rechtsklik er op en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Het flitst voorbij, daarna
Start regedit.exe en kijk of onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows
de sleutel Skydrive bestaat en in die Skydrive sleutel de registerwaarde DisableFileSync met waarde 1.

Tijs.

Laatst bewerkt:
gelukt

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

het werkt bedankt voor je support en vasthoudendheid:thumb:.

mvg wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan