integreren van php code

Status
Niet open voor verdere reacties.

FoBa

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Berichten
110
Hallo iedereen

Ik heb heb onlangs een website gevonden waar ze je uitleggen hoe je zelf een gastenboek kunt maken mbv php.
deze site
Nu mijn website is gemaakt met html en bestaat dus ook enkel uit html pagina's...
Nu is mijn vraag hoe integreer ik die php gastenboek in mijn html code?
Ik heb het eerst eens gekopieerd en geplakt, maar helaas dit werkte niet.

alvast bedankt
 
de pagina heeft een .html extensie...
En hoe zou ik dat juist moeten linken? via <?php include("eenpagina.php"); ?>
 
Hoe moet ik het .htaccess noemen? Of heeft dit geen enkel belang?
Blijven de pagina's die in html staan dan ongewijzigd?
 
Je moet het bestand wel die naam geven. Als het
bestaat, bewerk het dan. Typ gewoon de gestuurde onderaan toe.

Je htnl bestanden worden verder niet veranderd.
 
die .htaccess is dat dan niet de extensie?
want ik had nu een nieuwe file geopend in kladblok en ik had die code erin gezet, en het bestand "page.htaccess" genoemd...
 
nee het is een file die apache aanmaakt of je zelf aan kan maken in een directory.
 
Het verwarrende is dat de bestandsnaam met een punt begint, maar het is zeker geen extensie.
Het bestand mag ook absoluut geen echte extensie hebben!

Advies:
  • Aanmaken met een editor voor platte tekst bijv Kladblok of Notepad++
  • Opslaan als txt-bestand
  • Verwijderen van de extensie ".txt"
Die laatste stap is essentieel.
 
ik heb het bestand toegevoegd, het stond nog niet in mijn directory. Maar de include werkt niet...
 
als ik de extensie van die pagina verander van html naar php dan krijg ik als resultaat een gewoon leeg blad.
 
roep je in je browser dan wel .php aan?

dus ipv:

localhost/test.html

localhost/test.php

HTML zou namelijk gewoon moeten parsen in een PHP file
 
ja, dat roep ik aan...
Ik heb de html file gewijzigd van naam en de extensie verander in ".php".
Alles staat op zijn plaats ed. maar als ik de pagina open is het leeg, ik heb dan via firefox element inspecteren gedaan en dan staat daar plots geen code meer in :s
 
Heb je een PHP testpagina gerunt na het installeren om te zien of apache PHP wel juist interpreteerd?

Gooi dit eens in een test bestandje:

PHP:
<?php
phpinfo();
?>
 
Die laaste zijn het belangrijkste, je bent dus geregistreerd op de streams en php zelf werkt. Dan begrijp ik niet goed waarom je bestand leeg lijkt.

Wat als je een bestand aanmaakt met alleen dit erin:

TEST

eventueel dezelfde file als hiervoor gebruikt. Je zou dan gewoon alleen dat woord op het beeld moeten krijgen.
 
Probeer in plaats van include eens require te gebruiken, dan krijg je van PHP, als het goed is, een foutmelding wanneer hij het bestand niet kan vinden, wellicht dat je daar wat wijzer van wordt.

EDIT: Ik denk dat die volledig lege pagina te maken heeft met je .htaccess bestand, ik zou het door jou aangemaakte bestand verwijderen en php code gewoon in php bestanden houden. ALs ik naar je hoofdpagina ga (met Chrome of Opera) krijg ik alleen een bestand aangeboden om te downloaden, dat werkt dus niet zoals het hoort.
ik heb het bestand toegevoegd, het stond nog niet in mijn directory.
Waar heb je mee gekeken? Een . voor een bestand maakt het (op Linux systemen zoals jouw server) een verborgen bestand, als je met een ftp programma op je server kijkt is het dus mogelijk dat er standaard geen .htaccess bestand te zien is hoewel het wel bestaat.
 
Laatst bewerkt:
ik heb gekeken met filezilla en ik heb het bestand nu verwijderd, maar het resultaat is nog steeds hetzelfde....
 
Hmmm... Dan is er iets niet in orde met je script. Probeer eens een ander script.

Dit is een goed script, je hoeft niets van PHP af te weten.
 
Laatst bewerkt:
zoals gevraagd, heb ik een ander script uitgetest en dit werkt perfect. Maar dan vraag ik mij af waarom hij de html niet laat zien en de code gewoon leeg maakt :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan