Intel® Core™ i5-2500K Overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikspeelw0w

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden de Intel® Core™ i5-2500K gekocht ( http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_Socket_1155/Intel%28R%29/Core%28TM%29_i5-2500K/483770/?tn=HARDWARE&l1=Processoren&l2=Desktop ) Deze.

Ik stream de laatste tijd mijn WoW gameplay, maar als ik op 1920x1080 windowed mode speel, en ik ook ga streamen op 1920x1080... Dan loopt m'n processor af en toe tegen de 100% aan en deze zet mijn stream tijdelijk op stop.. Dus ik wil m'n processor overklokken zodat ik het misschien wel kan draaien.

Mijn vraag is: Kan ik deze overklokken met de boxed cooler? of moet ik een nieuwe kopen en zo ja, welke raden jullie mij aan?
ik wil hem maar een beetje overclocken zodat hij het wel aankan. volgens mij zal 4.0Ghz wel genoeg zijn.

Programma's die ik draai tijdens streamen: Skype, Wmp(voor muziek), WoW, en xsplit broadcaster(voor te streamen).

Laatst bewerkt:
De standaard koeler is heel redelijk, maar 4ghz is al vrij hoog hoor. Daarvoor moet je al snel naar een betere koeler. Hoewel het soms wel mogelijk is

Is 21%. Red je niet zonder je processor in de fik te steken...

@wampier de standaard koeler van intel is niet redenlijk
altans niet echt voor sandy bridge je zit al gelijk op 65C op load zonder een overklock

@ikspeel welk moederbord heb je?

Firestorm, als je nog iets wilt toevoegen over die koeler of je een andere voor me hebt die misschien beter zal functioneren kun je dan vandaag reageren, zo niet bestel ik die ik eerder heb gelinkt.

Ik kwam een mooie koeler tegen bij alternate, heb er daar een gekocht nu... Draai hem prima en stabiel op 4.5ghz

Geen al TE slechte keuze maar je had beter de mugen 2 genomen, die is goedkoper, koelt beter en is wel wat stiller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan