Intel 82801eb ICH5 - AC'97 Audio controller [A-2/A-3]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sample86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2009
Allereerst sorry, ik denk ik er al wel meerdere topics over heb gezien en gelezen, maar het wil me maar niet lukken het geluid van mijn oude beestje aan de praat te krijgen.

Ik ben er met Everest in ieder geval al achter gekomen dat bij multimedia als PCI/PnP Audio het gaat om een Intel 82801eb ICH5 - AC'97 Audio controller [A-2/A-3]...

Als ik kijk bij de chipset, en dan de south bridge dan komt er natuurlijk het zelfde type nummer uit namelijk: Intel 82801eb ICH5

Oftewel HELP MIJ! Want ik weet echt effe niet hoe ik het moet gaan doen!:eek:

By the way, ik heb ook al gekeken of ik op de Intel site iets van drivers kon downloaden, maar zonder succes...

Laatst bewerkt:
Allereerst sorry, ik denk ik er al wel meerdere topics over heb gezien en gelezen, maar het wil me maar niet lukken het geluid van mijn oude beestje aan de praat te krijgen.

Ik ben er met Everest in ieder geval al achter gekomen dat bij multimedia als PCI/PnP Audio het gaat om een Intel 82801eb ICH5 - AC'97 Audio controller [A-2/A-3]...

Als ik kijk bij de chipset, en dan de south bridge dan komt er natuurlijk het zelfde type nummer uit namelijk: Intel 82801eb ICH5

Oftewel HELP MIJ! Want ik weet echt effe niet hoe ik het moet gaan doen!:eek:

By the way, ik heb ook al gekeken of ik op de Intel site iets van drivers kon downloaden, maar zonder succes...

Hallo,

Probeer het eens via pcidatabase.com.
Open de eigenschappen van je ontbrekende driver in het apparaad beheer en bekijk daarvan de details. Als je SP2 draait zul je hier een vendor en device tegenkomen, aangeduid door bijvoorbeeld: VEN_0000&DEV_0000. type op pcidatabase je VEN nummer in bij VENDOR en klik op zoek. klik vervolgens op het linkje wat je ziet staan, druk in het volgende scherm op ctrl F en voer het DEV nummer in het zoekveld in en druk op zoek.

Succes

hmmm... ik zie wat je bedoelt, maar ik kom niet helemaal aan dat ven nummer...
als ik in configuratiescherm audio en video devices open staat er: no audio device...
weet niet of je hier iets mee kan?

Wat dacht je van even kijken welk moederbord je hebt en bij de fabrikant de drivers downloaden. Eerst de chipset installeren daarna de geluidskaart driver. Het is namelijk een onboard geluidskaart. Heb je een merk pc zoals HP, Compaq, Dell enz, dan zul je bij hun de drivers kunnen vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan