Intel Boxed Koeler gaat na tijd af en start niet automatisch meer op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smoerel

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
Goedendag,
zoals al enkele weten heb ik zelf een computer gebouwd en ben nu de onregelmatigheden aan het oplossen.

Everest Ultimate geeft deze waardes: (Beneden temperaturen, Boven Fan)
Foto-VQPTRBS7.jpg

Met Everest Ultimate heb ik mijn CPU en FPU gestrest, de fan was al afgeslagen toen ik de test begon.

Het plaatje toont hoe de CPU temperatuur oploopt per core en de CPU zelf ook.
Hij loopt tot over de 65 graden (CPU) en toen gaf ik de fan van de cpu een zetje, na 2 pogingen ging deze pas draaien... Vanaf dat moment zie je de temperatuur zwaar naar beneden schieten.

Iemand een idee waarom de fan niet vanzelf opstart als de CPU op vrij hoge temperaturen komt??

Alvast bedankt, Smoerel

Laatst bewerkt:
Zal waarcshijnlijk een instelling in de bios zijn. Ik had zoiets vroeger ook bij mijn oude Asus moederbord. Nu weet ik wel niet meer zeker hoe dat juist heet, anders moet je zelf maar is wat met die instellingen spelen. Moest dat niet helpen, doe dan een bios reset, dan staat alles weer standaard, en zou dat niet meer mogen zijn.

Ik had het bios al eens gereset maar dat hielp bar weinig...

Kan het misschien aan Smart Fan Control liggen? dat deze niet goed functioneerd?
Als ik hem uitzet staat me fan wel altijd op 100% te draaien wat nouw ook weer niet de bedoeling is...

Geef is alle specificaties op van de pc (moederbord, procesoor,...) .
Misschien dat een bios update wat helpt.
En ben je zeker dat de koeler er goed opzit? En niet te veel koelpasta erop gedaan?

Gigabyte GA-P35-DS3L IP35 (Rev 2.0)
Intel Core 2 Duo E8400 @3GHz, 6mb l2 cache, 32kb l1 cache (per core), boxed
Windows Vista Ultimate 32bits

Lijkt mij alles wat je nodig hebt?

JeronimoDeCoole zei:
En ben je zeker dat de koeler er goed opzit? En niet te veel koelpasta erop gedaan?

Die zit er zeker goed op, kijk maar naar het plaatje, zodra de fan begint te draaien koelt hij als de neten. Tis een boxed dus koelpasta zat er al en zal wel goed zijn ;)

Bios updaten lijkt mij niet zozeer nodig, ik heb versie 7.0 en laatste versie is 8.0.
in de 8.0versie word wel de CPU microcode verbeterd, voor o.a. mijn proc...
Misschien toch wel doen?

Ik denk juist nog aan iets... je Airflow
Zijn er wat casefans voorzien in de kast daarvoor?

Mijn airflow is om zo te zeggen nogal overdreven ;)

Boven zit een 140mm fan van binnen naar buiten blazend
Achter 2x120mm fan van binnen naar buiten blazend
voor 120mm fan van buiten naar binnen
lijkt mij meer dan zat ;)

Bios Update gedaan, merk dat mijn computer er wel tikkie sneller van geworden is (wss doordat de microcode update in biosupdate zat :D)

Het probleem veranderde er niet door, maar met het mobo werd ook een programma geleverd genaamd FineTune, hiermee kan je dus ook de snelheid van je ventilator aanpassen.

Dat werkt tot nu toe wel ;) (moet nog uitgebreid bekijken tot nu toe positief)

Bedankt en tot de volgende vraag ;)

Groeten, Smoerel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan