Intel centrino N-1030 max 130 mbit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brianpel

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hoi,

Ik heb een hp laptop met een intel centrino N-1030. Deze zou volgens het internet 300 Mbit aan moeten kunnen. Nu heb ik een router gekocht (een TL-WR1043ND van tp-link). En nu haalt mijn laptop de 300 Mbit verbinding niet. Ik wil deze wel graag behalen om zo het maximale uit mijn internet te halen. Wij hebben sinds kort namelijk een 120 mbit verbinding en draadloos haal ik maar 30 Mbit volgens verschillende speedtesten. De laptop geeft zelf aan dat er een 130 mbit verbinding is.
Kan iemand helpen? Ik heb bluetooth uitstaan en de nieuwste firmware's binnengehaald.

Op wat voor snelheid werkt de router in werkelijkheid?

Ik heb het al werkend! 300 Mbit volgens de specificaties. Die krijg ik nu ook binnen, geeft mijn laptop aan. Ik heb net de laptop met een cat6 aan de router gehangen en de snelheid getest met de ziggo speedtest. Deze geeft 119.4 mbits. Als ik dan test via de wifi dan krijg ik nog maar 50 mbit. Hoe krijg ik hier ook (minimaal) 100 mbit?

ben je tevreden met het antwoord dat 50mbit meer dan behoorlijk is en dat je 100Mbps mag vergeten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan