Intel Core 2 Duo E8400 !!90 GRADEN!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter jd m
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jd m

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Ik heb sinds kort een nieuwe processor: Intel® Core™ 2 Duo E8400. Ik heb de orginele koeler erop gezet met de koelpasta die er bij zat. De airflow is goed en zelfs als ik er een kamerventilator naast zet blijft de temperatuur rond de 90 graden. Ik heb met Speedfan, Everest en Asus probe gekeken en die zeggen allemaal 90 graden.

Is er misschien iets met de koeler? Kan ik de koeler misschien harder laten draaien dan 100%? Of heb ik een nieuwe koeler nodig?

Edit: Zie mijn laatste bericht

Laatst bewerkt:
Wordt die werkelijk zo warm? Voel eens met je hand (stroom eraf, jezelf statisch ontladen). Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad, het moederbord gaf een verkeerde uitlezing van de temperatuur. Het mobo was nieuw en na geruild te hebben was het probleem opgelost.

Groeten,

René

Het voelt niet warm, zeker geen 90 graden. Dus waarschijnlijk ligt het aan mijn moederbord waar de sensoren van beschadigd zijn? Het is een nieuw moederbord. Asus P5K-deluxe.

Met processor en moederbord teruggaan naar de winkel. Zij zullen de boel testen en naar bevindingen actie ondernemen. Ik heb de spullen bij Alternate gekocht en kreeg meteen een ander, hetzij hetzelfde als de defecte, moederbord mee.

Ik heb een nieuwe case gekocht (Antec Nine Hundred), en de temperatuur is nu 25 graden als de processor niks doet. Het was dus toch de airflow :o.

Maar zodra ik ga gamen stijgt de temperatuur weer naar de 90 graden, is misschien de koeler op de CPU niet goed. Ik heb gewoon de standaard fan bij de E8400.

Laatst bewerkt:
Is er niemand die het weet? Sorry voor het zeuren, maar het is erg irritant.

Heb je hem overgeclockt?
Heb je niet teveel, of te weinig koelpasta gebruikt?

Overigens, welk moederbord gebruik je? Er zijn namelijk meerdere problemen gemeld met de E8400 icm bepaalde mobo's mbt de temperatuursuitlezing..
Om dit op te lossen moet je je BIOS flashen

Laatst bewerkt:
patrickt dat zegt hij tog de p5k-deluxe kan je niet lezen:O

Je kan dan gelijk hebben dat ik erover heen heb gelezen, echter de manier waarop je dat eventjes vermeld vind ik beneden alle peil.

Wanneer je verder niets aan het topic hebt toe te voegen, reageer dan niet met alleen zo een opmerking.

Dit soort reacties zijn totaal nutteloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan