Intel Core 2 Duo E8400 Overclocken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
toets msconfig bij zoekopdracht starten en ga naar geavanceerd daar kun het aantal cores van je cpu bepalen.

Heb je je inteleist al gedisabeld in je bios (is je multiplier) gaat tie van 6 naar 9

ik heb ook een E8400, met 2x2gb 800mhz geheugen en een P43 moederbord.
Ik draai nu 3600mhz op 1.3 volt en ik kom niet boven de 35 graden bij normaal gebruik (met stressen max 55 graden)

Je moet via google gewoon veel lezen over overclocken.

Laatst bewerkt:
Inteleist staat nog gewoon aan ik dacht t al dat dat t was.En de temperatuur idle is bij mij ook maximaal 35 Graden.Maar bij het stress testen met Orthos haalt hij de 80 graden.

Hoezo moet ik nog verder lezen over overclocken Hardware.info is toch een betrouwbare website ?
En alles is gewoon goed gegaan alleen des te verder ik ga des te verder de temperatuur bij volledige belasting stijgt en natuurlijk is dit normaal maar 80 graden met een Scythe Mugen 2 ?En waarom gaat de temperatuur dan ook niet idle omhoog ?

Volgens mij is er toch iets niet helemaal pluis met je processor.

Heb je toevallig nog een socket 775 processortje bij de hand?
Anders kun je die ff proberen en kijken of daar de temp normaal blijft ook ook zo hoog uitvalt.

Is hij daar ook zo hoog, kan het gewoon een brakke temp sensor zijn.

Voelt je cpu koeler warm/heet aan als je je cpu belast???

Ik heb helaas geen andere 775 processor.
En sinds dat ik Inteleist uit heb staan in de bios is mijn processor idle op 50 graden.

Ik heb Orthos weer even gedraaid niet om even mijn processor te testen maar om de temperatuur eventjes te verhogen.Binnen 1 minuut gaf Coretemp weer aan dat er 77 graden bereikt was.De heatsink voelde op dat moment niet heet aan.En de lucht die uit de heatsink komt voelt gewoon warm aan.

Dus dit ligt dan aan de sensor ?
Nu moet ik dus de temperatuur van mijn processor gokken ?
Ik denk dat als coretemp aangeeft dat hij 80 graden is dat hij dan 50 graden is.
Maarja gokken is ook weer niet betrouwbaar.

Moet ik nu met de pakken erbij neer gaan zitten en wachten totdat msi een nieuwe bios versie uitbrengt ?
Misschien komt er helemaal geen nieuwe meer want dit is een X48 chipset moederbord en msi heeft het nu natuurlijk druk om de nieuwe X58 chipset moederborden te updaten net als alle andere bedrijven.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost en hoe ik dit opgelost heb : heb gewoon even de heatsink omgedraaid.Idle rond de 36 graden op 3,7 Ghz.

Heatzink omgedraaid? Hoe had je hem zitten dan/

Hij stond horizontaal nu verticaal.

Mijn processor draait nu op 4 Ghz stabiel en is maar 37 graden in windows :cool:

Hoe zijn de instellingen van die overclock juist? Draait uw geheugen hoger dan 400Mhz? Ik vraag mij immers af of het moederbord sneller geheugen dan DDR-800 aankan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan