Intel Core 2 Duo E8400 overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik heb nog nooit overgeclockt, maar wil het graag een keer doen.
Dan kan ik eindelijk hopelijk Stronghold 3 zonder lag spelen.

Maar nu weet ik niet precies waar ik dat moet doen.
Ik heb al in het bios gekeken, en daar heb ik (geloof ik FBS) verandert van 333 naar 450, om te kijken of het werkt.
Maar dan als hij opnieuw opstart, doet mijn PC helemaal niks meer, en moet ik de voeding uitzetten, 5 minuten wachten en kan ik mijn PC normaal opstarten, maar dan is er niks verandert in het Bios, dat reset hij weer dan.

Ik heb een Foxconn G31 MX-K moederbord, en idle temp is rond 45-49.

Hoi,

Je moet ook niet zo grote stap doen, dit moet je met kleine stapjes verhogen

Dat ga ik dan eens proberen...
Dat moet wel werken dan? :D
Dus van 333 naar 350?
En tot hoever moet ik dan uiteindelijk gaan?

Hoi,

Zelfs dat is al veel ik zou eens naar 340 proberen en is niet moeten maar kunnen je merkt vanzelf wanneer hij niet meer goed functioneert hou ook je temp goed in de gaten;);)

Werkt niet, hij start nu wel netjes opnieuw op, maar als ik dan weer in Bios kijk, zet hij hem weer op Default...

Hoi,

Neem aan dat je wel f10 doet met uit de bios gaan.

Welk moederbord heb je?
Bij de mijne (Asus P5K) zit er gewoon een overclock-tool in de BIOS. Kan bijv 3% clocken, of 5%, of 10% etc. Is ideaal, want hij past uit zichzelf alle variabelen erop aan.
Staat nu overigens op 10%. Ik heb een E6850. Standaard 3 GHz, nu dus 3,3. Heb nog de stock koeler dus wil niet al te hoog gaan. Zelfs nu merk je al dat hij ietwat sneller is geworden.

Succes ermee!

*Edit. Ik zie dat dit alweer een lekker oude post is en je had je mobo er wel bij vermeld. Sorry.

Laatst bewerkt:
Gezien de leeftijd van het topic gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan