Intel core (gamen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnoudo

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
25
Hoi

Ik wil aankomende maand een gamepc bouwen.
Nu wilde ik weten welke Intel Core ik moet nemen.
Afgezien van de kosten welke Intel Core is geschikt voor een game pc?
( I5 750 of I7 860.)


- Ga mijn pc niet overclocken
- Moet alle hardware nog aanschaffen
- Het blijft bij 1 videokaart waarschijnlijk wordt het de Sapphire HD5870 1GB
- Wil het voor het grotendeels voor het gamen gebruiken en misschien
later voor basic filmbewerking.
- Windows 7. (als die stabiel is|)
 
Ik denk dat beide prima geschikt zijn.
Core i5 750 [2.66 GHz]
Core i7 860 [2.80 GHz]
De I7 zal alleen ongeveer 1/3 meer kosten.
 
De onwetende in mezelf zegt dat ik voor de I7 860 moet gaan. Ik baseer dit enkel op gevoel.. meestal moet ik dan het tegenovergestelde nemen.:)
Ik denk dat de I7 langer mee zal gaan dan de I5. In de zin van, dat de I7 meer up to date is over enkele jaren dan de I5. (hoewel de techniek dit misschien over 1 jaar anders is).
Klopt dit?

Over die grafische kaarten, misschien dat ik beter eventjes moet wachten tot er een goede benchmark verschenen is. Ik wil dat mijn pc nog een kleine 4 nog meegaat, vandaar de HD5870 keuze.
 
Het verschil tussen die processors is echt heel klein. (wat gamen betreft)

Ik heb in juli vorig jaar een E8400 gekocht. Ik had ook voor een (ik dacht) 50 euro meer een E8500 kunnen kopen. Nu zijn we een jaar verder en ze zijn allebei net zo verouderd.

De HD5870 zal voor iets meer prestatie zorgen, maar je zal er echt nog geen maand langer mee kunnen doen, dan met een HD5850.
 
Okay... tnx... beetje bij beetje krijg ik mijn gamepc bijelkaar.
Dus de hd5870 is een soort van marketing stunt?
Vind het vreemd als een kaart een kleine 100 euro duurder is, maar ietsje beter is.
Als het klopt wat jij zegt, dan ga ik voor de HD 5850
 
Nee, geen marketingstunt.
Het is gewoon zo dat een betere kaart veel duurder is dan dat hij echt beter is.

Een HD4850 kost rond de 90 euro. Een HD4870 met 1 gig kost 130 euro -> 40% duurder dus. De kaart is alleen echt niet 40% beter. En hoe beter de kaart, hoe erger dit wordt.
 
Arnoudo: houd bij dit alles ook in de gaten dat een kaart subjectief gezien, alleen maar veroudert als de bezitter ervan elke keer als er een nieuwe game verschijnt, naar de winkel rent. Als de eigenaar dat niet doet dan kan zo'n kaart theoretisch jaren en jaren mee.

Voorbeeld? Mijzelf. Ik had tot en met september 2007 een Geforce Ti4400. Ik schat in dat de meeste mensen in 2006 en 2007 niet eens meer wisten wat een Ti4400 was (uit januari 2001). Toch voldeed deze kaart nog uitstekend. Reden? Zie de 1e zin in dit bericht.
Pas als jij echt behoort tot de nieuwste games kopen categorie dan zou het mogelijk zinvol kunnen zijn bij nieuwkoop van alles het snelste / duurste te nemen qua processor en videokaart, maar zoals marsmannetje hierboven al aangeeft, zal je dat hooguit enkele maanden uitstel van executie geven v.w.b. de allernieuwste games in 201?.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil inderdaad de nieuwste spellen op een hoog resolutie draaien.
Maar wat Pasja en Marsman zegt, is een slechts een aantal maanden van executie.
En dat hoeft voor mij dan ook niet weer.
Bedankt voor alle reacties.. het antwoord op mijn vraag is dan opgelost.
 
Dan geef ik je bij deze het advies om niet het allernieuwste / duurste te kopen, maar 1 of misschien wel 2 'tredes' daaronder, dat kan je érg veel Euro's schelen.
 
Laatst bewerkt:
En leg dit bespaarde geld apart en koop na een jaar of 2 een nieuwe kaart. Dan kan je nog net wat extra's uit je pc halen.
Zeker als je nu een goede processor zoals de i5 of i7 koopt.
 
Ik zou nog even wachten met een nieuwe processor kopen begin volgend jaar komt intel uit met een nieuw model die 32 nm is en natuurlijk sneller is.

Bron: Hardware.info tv
 
Ik zou nog even wachten met een nieuwe processor kopen begin volgend jaar komt intel uit met een nieuw model die 32 nm is en natuurlijk sneller is.

Bron: Hardware.info tv

En weet je wat: dan kan je beter wachten, want daarna komt er weer een nieuwe serie aan.
Zo blijf je bezig.

Overigens zijn de volgende 32 nm processors ook geschikt voor socket 1156. Geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan