Intel Core I7 2600 of AMD BullDozer FX-8120 Acht-Core BLACK EDITION

Status
Niet open voor verdere reacties.

madnezz96

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Ik ga mijn game pc aan mijn broertje geven maar ik neem dan zelf een nieuwe.

ik heb nu een phenom x4 965 black edition 3.4 ghz
Maar ik wil een betere hebben mijn keuze is dus nu uit de I7 of de Bulldozer
De specs van de Bulldozer: AMD BullDozer FX-8120 Acht-Core BLACK EDITION (AM3+, 8 x 3.1 Ghz (8 x 4.0ghz in TURBO STAND) , boxed)

Of de I7: Intel Core I7 2600 (s1155, 4 x 3.4GHz (4x3.8ghz in TURBOSTAND) ,5 GT/s, 8 MB, Boxed)

overclocken hoef ik niet, het kan ook niet bij beide, maar ik zou de i7 wel kunnen upgrade om te kunnen overclocken.

Maar wat raden jullie mij nu aan?
Rest van de specs die ik koop: Kingston 8GB DDR3 1333MHZ PC10600 --> Levenslange Garantie <-- Bij Bulldozer krijg ik 1600 mhz
ATI RADEON HD 6950 2GB GDDR5 , Direct X 11 HDMI
600W Ultra Stille Powersupply
Rest is volgens mij niet echt belangrijk, me vraag is meer gericht op de processors.

Goedenavond ,

Welkom op Helpmij,

Ik geloof dat ik het bij de 2600k zou houden en denk dat de 2500 ook al voldoende is om te gamen kom dat in ieder geval hier vaak tegen kijk hier eens kon even niet anders vinden maar de staatjes zeggen genoeg en daar gaat het nog om 8150

De i7-2600 kost bijna 80 euro méér dan de -i5-2500 ...

EDIT: gamen gaat momenteel meer om de grafische kaart dan de processor ...

Laatst bewerkt:
De processor is bij een quad core of hoger al overbodige luxe. Gamen gaat echt over graphics en misschien systeem geheugen maar dat hebben de meeste pc's met een quad core al. ( 4 GB ram= ruim voldoende, als je er voor de rest maar niet zoveel rotzooi op hebt staan. )

8GB ram en 6 of 8 cores is hartstikke handig voor servers en virtualisatie ervan.
Verder heb je er de komende jaren nog helemaal niks aan.
Een quad core met 4, misschien 6 GB DDR3 is momenteel, en de komende jaren nog ruim voldoende.

Bulldozer presteert slecht met gaming (slechter dan quad cores)
een I5 2500 presteert even goed in gaming als een i7 2600.
het eenige verschil tussen de i5 en i7 is dat de I7 hyperthreading ondersteund en dat is iets wat games totaal niet gebruiken
en om daar nou 80 euro extra voor te betalen is zonde van het geld
je kunt die 80 euro beter besteden aan een sterke videokaart daar hebben games veel meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan