Intel Core i7 920 met P6T SE overlocken.. hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senseye

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
96
Hoi iedereen, ik heb hier een i7 920 met standaard koeling en Antec 900 II kast op een ASUS P6T SE moederbord en zou deze graag willen overclocken.

Ik heb nog nooit een CPU over geclocked en heb ook geen idee waar ik moet beginnen, heb al wat gegoogled maar vond alleen maar tutorials die je systeem onstabiel maken
of naar een veel te hoog aantal GHz overclocken (4GHz) waardoor die veel te warm word.

Graag zou ik hier iemand tegenkomen die mij vertelt wat voor stappen ik door moet gaan voordat ik ga overclocken, heb al begrepen dat het in de bios wat prutsen met getalletjes is maar ik ben bang dat ik er een zooitje van maak. :D

Voor de rest heb ik 8GB DDR3-1333 RAM (Ik had ook al een tip gekregen daar 6 GB [triple channel] van te maken omdat dat beter werkt)

Mocht iemand mij hierbij willen helpen,
Alvast bedankt!
 
De i7-920 bestaat geen K versie van, maar is prima over te klokken. Draait hier op 3.61GHz. :)
 
Elke processor is over te klocken mijn i5-750 draait op 4ghz, maar ontopic als ik jou was zou ik eerst een andere cpu koeler kopen. Welk merk moederbord heb je? Want sommige merken hebben overclock programma's en dan is het makkelijker als alles via de bios te moeten doen. Ikzelf heb een asrock moederbord en gebruik OC Tuner om over te clocken. Ook kan je het beste beginnen met de turbo van je processor uit te zetten en zorgen dat ie altijd max draait, dus dat als je op 2ghz zit en je een zwaar programma opstart dat je dan niet eerst moet wachten tot je cpu naar 2,5ghz gaat, dit duurt altijd even. Je kunt dan beter hebben dat ie altijd 2,5ghz draait en dat het programma sneller opstart en je geen last van lagg hebt.

Mvg Daniël
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan