Intel E7400 overklokken naar 3.00GHZ.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copchase

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
220
Hallo iedereen, ik ga mijn CPU overklokken, het gaat om een Intel Dual Core E7400 @2.80 Ghz.
Gisteren heb ik even gecheckt en als ik hem stress dan krijg ik 50-55Graden (CORES DUS NIET TEMP VAN DE CPU).
Daarna had ik ff in bios gekeken, en heb ik Auto naar Manual verwisseld en dan heb ik Overclock 10Procent gedaan. Ik kreeg in BIOS dan als ik pc opstarte was de speed, 3.09 Ghz er stond nog 2.80Ghz Intel Dual core ... maar in windows had ik steeds 2.80Ghz.
Ik had ook dus manual gedaan en had frequency hoger gedaan maar kan iemand me uitleggen hoe dat moet allemaal?
Graag in stapjes overklokken dus eerst 3.00 Ghz is goed.

Vraag is dus:
Wat ik moet doen in bios voor 3.00 Ghz te brengen dat hij nu Officiel 3.00 GHZ draait.
Mvg,
Copchase
 
Hij is wel overgeklokt naar 3,09 GHz. Alleen de geregistreerde naam van de processor is Intel E7400 Dual-core @ 2,80 GHz. Zo heet ie. Maar hij draait (als het goed is) op 3,09 GHz.

Bij mijn mini-laptop staat: "Intel(R) Atom(TM) CPU N455 @ 1.66 GHz 1.67 GHz". Dus de naam is: "Intel(R) Atom(TM) CPU N455 @ 1.66 GHz" en hij draait op 1.67 GHz. Dit is erg verwarrend. Dat betekent dat ie 0.01 GHz is overgeklokt. Om de snelheid te checken gebruik je in Windows 8 Taakbeheer en ga je naar de 'Prestaties' tab. In Windows 7 kun je CPU-Z gebruiken om de echte snelheid van je CPU te meten. Die vind je hier: klikkerdeklik! Kijk bij 'Coresnelheid'.
 
Laatst bewerkt:
ja snap ik wel, maar ik wil weten hoe je moet overklokken dus je moet denk ik FSB ofz 5 hoger zetten en dan moet je je MHZ ook hoger zetten.. Kan je dat zeggen?
 
Hoe je moet overklokken kan ik je niet zeggen:eek:. Er staat me iets van bij dat je de FSB steeds iets hoger moet zetten. Want de FSB regelt de uiteindelijke snelheid in GHz. Ik heb gezien op Youtube dat dat in een programmaatje kan en in de BIOS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan