intel hd graphics: "deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElivdGeest

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Hallo iedereen,

Ik probeer de intel hd graphics driver te updaten van mijn asus laptop, maar als ik die wil installeren krijg ik de melding ""deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software".

de driver die ik wilde installeren is win64-154010.4300.

In principe zou mijn laptop de driver moeten ondersteunen.

Het uitschakelen van de geforce 940m in apparaat beheer had ook geen zin, in de bios is er niks om hem uit te schakelen.

Ook een oudere driver van de intel website of een driver van de asus website wil niet installeren.

Specs van mijn laptop:

Asus n551jb
intel core i7-4720hq
8gb ddr3l 1600mhz
intel hd 4600 graphics
geforce 940m
windows 8.1 home 64bits

alvast bedankt voor de hulp:thumb:

Die update is alleen voor 10 en jij hebt 8.1

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie.:thumb:

wat is dan de nieuwste 8.1 driver?

volgens mij stond in de installer echt dat windows 8.1 ondersteunt werd? ff checken....

edit: je hebt gelijk, alleen voor broadwell en skylake word windows 8.1 ondersteunt, voor haswell alleen windows 10

graag zou ik dan willen weten wat de nieuwste driver voor windows 8.1

bedankt

Laatst bewerkt:
waarom ik wilde updaten is omdat beeldschaling optie niet beschikbaar is in mijn huidige driver.

Ook omdat ik af en toe bsod krijg met driver power_state_failure en dat de nieuwe driver dit waarschijnelijk ook op zal lossen. ( alle andere drivers zijn up to date zover ik dat weet)

het gekke is ook als ik bij de asus site windows 8.1 selecteer voor mijn laptop, ik dat nog steeds een driver krijg die niet wordt ondersteunt in windows 8.1 met haswell

Laatst bewerkt:
volgens apparaat beheer is mijn huidige driver uit 10.18.14.4062

updaten via apparaat beheer heeft ook geen zin, ook als ik aangeef dat hij in de map moet kijken waar de gedownloade driver staat.

Laatst bewerkt:
Los van het nut weten we nog steeds niet welke versie je nu hebt

Hoi Elvid

Kijk maar FF hier of is dat wat je nodig hebt ?? :( ==>> KLIK HIER ! <<< for Windows 7/8.1 ! !

Of je zelf wil wat uitvogelen ?? :( ==>> KLIK << Let op allemaal zijn ze wel drivers voor '' Intel® HD Graphics 4400 for 4th Generation Intel® Core™ Processors '' en volgens mij dit kan jij ook gebruiken ...toch ??

Laatst bewerkt:
dank voor het tooltje ga inderdaad ff uitzoeken

maar niettemin zou ik graag willen weten wat de nieuwste driver die ook op Windows 8.1 werkt.

edit: dankje ROYONIX

vingers zijn gekruist.....

jammer maar helaas:

error.PNG

Laatst bewerkt:
Ooit had ik zo een geval en ( totaal ON-logisch ! ) van orig. fabrikant site driver deed niet, toen had ik gevonden ergens zomaar van een of ander linkse bepaalde windows forum download-site ...:(
na jah ...dit word of zoeken oof ....:( jeweetwel ...

P.S. Is het dat wel volledig juiste videokaart type ? :( ...kan je zoiets ook a.u.b. via Speccy ( screenshot ) maken ... ?

VideoKaart !.jpg << Bijv. !

Laatst bewerkt:
ja wat mijn IT leraar altijd zegt: "computers maken meer problemen dan drank goed kan maken"

nou ik blijf wel doorzoeken dan, misschien een driver van toshiba of dell ect. proberen

ik probeer nog je 2e link.........

Beste Elvid .... helaas moet ik je vertellen dat die eerste link afkomstig ook van deze tweede is ... :(

kijk maar a.u.b. volledige gegevens van je videokaart en plaats maar die hier ( liever met screenshot ! ), misschien andere gebruikers of helpers zullen ze dan meedoen en samen met je helpen geschikte driver vinden ..

* kijk mijn voorbeeld boven ...

Laatst bewerkt:
daar was ik ook al achter

mischien dat toch maar eens upgraden naar windows 10, was het vroeg of laat toch van plan te doen.

ik maak wel ff een screenshot met speccy

hier is die:
speccy.jpg

Laatst bewerkt:
Och jeij wil naar W10 upgraden dan ?? ooke ...:thumb: vergeet maar niet als eerst een volledige goede Back-Up maken ....:( oftewel liever systeem een kopie ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan