intel hd graphics: "deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uch jej dat moet echt uitgezocht worden :(

Als ik jou was ik zal i.v.m. dat ( blauwe screen/scherm ! ) een nieuwe topic maken ....zodat die beter en vlotter op die manier evt. geholpen zal met tips van andere ook goeie gebruikers zal worden ..
En als je dat kan ..a.u.b. ?? of als dat hoe dan ook mogelijk is, noteer maar fout-code dat is als belangrijkste bij een probleem op te kunnen lossen ..

P.S. Wie weet misschien ook iets met warmte te maken heeft enz..enz.. of inderdaad iets met geheugen mis is ...:(

:o Moet FF weg ...( sorry ? ) kom wel door uurtje of zoiets terug ...

Laatst bewerkt:
ik zal het doen, maar zoals ik al zei is de foutcode elke keer anders....

uch jej:confused:

foutcode i.v.m. blauwe screen moet altijd een bedoeling hebben en die kan niet verschillenden codes bevatten denk ik, dat wat je ziet is waarschijnlijk iets anders dan fout code :(

Hoe dan ook noteer maar hoe meer fout codes ( of codes dat je ziet ! ) en zet maar die met je vraag in je nieuwe topic a.u.b. ??
Vergeet maar niet noemen dat je hebt ook nieuwe driver geïnstalleerd, en dat die alles gebeurt nadat je die driver geïnstalleerd hebt .... :(

nee de foutcode is elke keer anders, dat is toch wat onder aan staat in hooftletters en met underscores?

Heb ik er overheen gekeken of hebben we nog steeds geen WhoCrashed rapporten gezien hier in de discussiedraad?

Tijs.

Overigens: Heb ik er nu overheen gelezen (deze discussiedraad bevat erg veel 'ruis') of heb je de driver op deze webpagina al geprobeerd? Staat dat 4th generation en 5th generation chips worden ondersteund, dus ik weet even niet of het hele Haswell etc. verhaal hierop van toepassing is.
Als je de .zip versie download die hoort bij jouw versie (32-bit (win32_153628.4332.zip) danwel 64-bit (win64_153628.4332.zip)) en je pakt 'm uit, dan lijkt het er sterk op dat je via Apparaatbeheer de driver handmatig moet kunnen updaten via de driver in de uitgepakte Graphics submap van de driver, want de hardware id die je noemt in Speccy staat in igdlh.inf in die map, zónder subversie nummers, dus zou (altijd) moeten passen op jouw apparaat.
%iHSWGT2M% = iHSWM_w7, PCI\VEN_8086&DEV_0416

Tijs.

Laatst bewerkt:
Yep Dnties

En ike en ook Terrarabo hebben wij precies deze driver voorgesteld, een lange poosje driver installeren TS is niet gelukt :(
daardoor heb ik vele andere links aan TS van dezelfde driver zelf nog bijgezet, niets is gelukt ....
Uiteindelijk nadat hij heeft driver verwijdert, PAS dan driver installeren gelukt is, maar nu weer blauwe sccreen ergens van onbekende redenen ( na driver installatie ! ) begonnen is ... :(

Driver installeren is dus gelukt ....maar blauwe screen nu ....heh even achter-komen wat redenen zijn ?? :(

moet klusjeee klaaaren ..kom strakjes ..ik kan u niet volgen meer ..:(

Laatst bewerkt:
als het goed is, is dat de driver die ik nu heb kunnen installeren.

Het blauwe scherm is alleen maar als ik op het info pagina klik in de control panel.

Eli: Ik begrijp even niet wat we nu nog verder kunnen/moeten doen voor je? Geef even aan wat je nu nog van ons verwacht.
Begrijp ik goed dat je die driver nu geïnstalleerd hebt staan, maar de problemen gebleven zijn? Oftewel: Dat de driver niet (meer) de oplossing kan geven voor je problemen? Indien ja, dan hebben we zeker die WhoCrashed rapporten nodig, mogelijk ligt het probleem dan ergens anders?

Tijs.

de nieuwe driver zorgt er nu wel voor dat ik het beeld kan spreiden over mijn hele scherm in 4:3 resoluties, dus in dat opzicht is het dus opgelost.

maar als ik in de control panel naar opties en ondersteuning ga, en vervolgens naar informatie pagina, dan krijg ik vervolgens een blue screen.

code is elke keer anders, ik ga wel ff kijken met whocrashed als dat mischien helpt...

nu is het weer KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE, maar dat is niet altijd zo......

Zou goed plan zijn om die WhoCrashed rapporten eens te posten als bijlage.

Tijs.

bsod dumps.jpg bsod dumps1.jpg

mischien maak ik jullie hier iets wijzer mee

Laatst bewerkt:
Zie dat het steeds op dezelfde plek fout gaat: ntoskrnl.exe (nt+0x14e2a0)

Ik zie 2 mogelijkheden:
a. Je upload (ingepakt in een .zip bestand) de laatste 3 dumps, bijv. naar WikiSend (let op: Max. grootte is 100MB) en je geeft ons de downloadlink die na het uploaden aldaar wordt getoond.
b. Probeer eens deze instructie (ik ga ervan uit dat het niet veel uitmaakt W10 of W8.1 voor wat betreft de instructie/werkwijze, een soort NL-vertaling ervan staat hier).
Zodra je weer een BSOD hebt gekregen mét driver verifier aan, de pc in Veilige modus starten en verifier weer afzetten. Natuurlijk hebben we dan alsnog de nieuwste dump nodig, dus zie a. hoe je die ene dump zou kunnen uploaden.

Mogelijk beste te beginnen met a., want b. vereist enige kennis van jouw kant (bijv. hoe Windows in Veilige modus te starten). We kunnen van hieruit niet bepalen hoe groot die kennis is...
Natuurlijk zal het bekijken van de dumps zónder driver verifier aan moeilijker zijn, dus geen garantie dat ik uit die dumps kan halen welke driver de oorzaak is van de problemen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi hoi daar .....zie ik jullie zijn nog steeds druk mee :( ........:thumb:

Oke ik wil alleen maar doorgeven ( dan ga ik verder met klusje...een half uurtje nog ofzo :D ) een zeer mooie tip i.v.m. KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE

Lees maar ook ( ALS je dat wil ! ! ) vanaf dit punt 6 dus ! ==> KLIK HIER ! maar alle andere tips zijn ook zeer nuttig als je ze leest !

I.V.M. jouw screenshots wil alleen maar zeggen dat vaak waarschuwing i.v.m. fout-codes zegt zo ongv. ( ongv zei ik ! ) ...

1)- 0X139 (0x3 0XFFFFD00021B3AE40, 0XFFFFD00021B3AD98, 0X0

De kernel is de corruptie van een kritische datastructuur gedetecteerd. De crash vond plaats in de Windows-kernel.
Mogelijk wordt dit probleem veroorzaakt door een andere driver die niet kunnen worden geïdentificeerd op dit moment.
==========
2)- 0XA (0XFFFFE0005CAD9250 0x2 0X0 0XFFFFF80193CB12AB
De crash vond plaats in de Windows-kernel. Mogelijk wordt dit probleem veroorzaakt door een andere bestuurder/driver die niet kunnen worden geïdentificeerd op dit moment.

** toot gauw ! ....

Laatst bewerkt:
in windows 8(.1) en 10 is dat helaas niet meer het geval dat je dat soort codes te zien krijgt, bij windows 7, vista en xp wel...

bij b snap ik niet helemaal wat ik vervolgens moet selecteren in driver Verifier Manager.

Je moet aangepaste instellingen (voor programmeurs) kiezen in Driver Verifier en dan aangeven dat je uit de volledige lijst wilt selecteren en dan de items aanvinken die in de tweede link zijn aangegeven (zie afdruk). Daarna aangeven dat je de te bewaken drivers uit een lijst wil selecteren, daar sorteren op Leverancier en dan alleen de niet-Microsoft drivers aanvinken om ermee te laten controleren. Dacht dat (behalve wat er aangevinkt moet worden) toch vrij duidelijk naar voren kwam in de eerste gelinkte instructie.

[smallimg]http://www.reviversoft.com/blog/wp-content/uploads/2013/09/Driver_Verifier_8_Debugger_Deselect.png[/smallimg]

Tijs.

Laatst bewerkt:
heb alle niet-microsoft drivers aangevinkt en de computer opnieuw opgestart, en heb het daarna volgens de instructie weer uitgeschakeld.

wat nu?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan