Intel i5 4670K temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

Als ik mijn CPU overklok naar 4.2 Ghz, dan is hij op idle maar 40/42 graden celsius. Ik heb hem nog nooit op 70 ofzo gezien. Wordt hij dat wel? Als ik game dan kan ik dat namelijk niet zien... Ik wil gewoon weten of mijn cpu uberhaupt wel warmer wordt dan 45 graden celsius. Die van mijn neef komt zelfs bij de 80 graden. Ik gebruik de Cooler Master Hyper T4 met een Cooler Master Jetflo 120 (95 CFM)

Mvg,

GamerTom

Als je wil weten hoe warm je processor maximaal wordt, kan je dat ook buiten games om doen (overigens is het nog steeds mogelijk om je temperaturen te bekijken tijdens het gamen hoor, iets met windowed mode).

Je kunt je processor bijvoorbeeld stressen met prime95 en dan de temperaturen in de gaten houden.

Wat ik gebruik is MSI Afterburner.
Daarmee kun je instellen welke dingen je ingame te zien krijgt, o.a. ook je temperatuur.

Prima, niets meer aan doen dan ;)

(effe kleine check: je moet de temperaturen van de individuele cores bekijken he)

Maar als ik mijn cpu overklok naar 4.2 GHz of meer, dan kan hij windows niet goed opbooten???? is dit omdat het voltage niet goed staat? Of ligt het gewoon aan mijn chip?

dan is je cpu dus niet stabiel. Je kunt dan proberen het voltage wat op te krikken. Zoek echter wel eerst op wat de veilige maximale waarde is voor jouw processor ;)

Hoi,

Hoeveel volt denken jullie dat ik moet gebruiken voor deze overclocks?

4 Ghz
4.2 Ghz
4.4 Ghz
4.6 Ghz
4.8 Ghz

Ik heb een Intel i5 4670k en een Cooler Master Hyper T4 Met de Jetflo 120 (95 CFM)

Mvg,

Gamertom

Ik had hem op 4.2 Ghz op 1.25 volt staan... Ik weet dus niet of dat goed is.

i5 4670k

Hoi,

Hoe lang houdt een i5 4670k het vol op 4.5Ghz en op 1.2 volt? Mijn neef zegt dat ik dan de volgende maand een nieuwe kan kopen :(

Mvg,

GamerTom

Als je een beetje op internet rond had gekeken, dan had je zo gevonden dat je ten aller tijde onder de 1.3V moet blijven. 1.2V is dus nog goed voor dagelijks gebruik. Zelf zou ik niet hoger gaan.

Maar mijn CPU houdt het dan toch wel langer vol dan een maandje?

Jazeker, een aantal jaren met 1.2V moet zeker te halen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan