Intel i5 750 @ 2.67 ghz, 85-95 graden tijdens games.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaymanIII

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Hallo, sinds de zomervakantie heb ik last met hoge tempraturen van mijn i5 (bijna overheat).
Ik ben toen naar de verkoper gegaan en daar hebben ze nieuwe koelpasta er op gesmeerd (artic silver) want de oude was opgedroogd. van de week tijdens het spelen van bf3 beta werd hij 95-99 graden. de volgende dag ben ik naar de pc winkel gegaan en hebben ze tests gedraait uiteindelijk kwam er uit dat het een bug was in de beta. gister kwam mijn pc terug en ging ik bfbc2 spelen om te testen of hij nogsteeds warm werd of dat het aan het spel lag. met alles maxed werd hij 95 graden. toen ik vanochtend alleen CPUID harwaremonitor draaide en alles op low had gezet liep mijn proccesor langzaam op van 70 naar 85-90 graden. ik heb ook gelijk een ander spel getest om te kijken of het aan de bf serie lag maar dat was het niet want crysis 2 maxed gaf aan dat het 75-80 graden werd. mijn vraag is dus wat kan ik er aan doen om te zorgen dat mijn proccesor onder de 80 graden blijft? de videokaart en de rest blijft op een normale tempratuur alleen de behuizing is ook erg warm. deze pc is nu iets ouder dan een jaar.

(niet overgeclockt)

idle is 35-40 graden
full load ( bfbc2 en games enzo ) 80-95 graden.
full load tests in de winkel <75 graden

Welkom op Helpmij.nl.:)

Hoe zit je met de koeling van je kast zelf?

Wat voor en hoeveel ventilatoren heb je in de kast zitten?
Goede airflow is bijvoorbeeld.
1 voor onder, die naar binnen blaast en twee achter boven, die naar buiten blazen.

Hoeft niet. Waarmee meet je de temperaturen trouwens, welke software?

Laatst bewerkt:
Dan heb je gewoon een slechte airflow dus. De warmte in je kast hoopt zich op en verwarmt de onderdelen in je computer steeds verder.

Mijn i5 750 wordt nooit warmer dan 60 graden. En oh, zoek een andere pc-winkel want wat ze je daar zeggen is onzin. Een processor kan, en mag niet zo warm worden door een spel te spelen, zelfs niet als het een beta is ;) Dat is technisch gewoon niet mogelijk.

Nogmaals: hoeveel ventilators zitten er in je kast, waar zitten die, en welke kant blazen ze op?

ik ga vanavond even kijken daar de ventilators en even midde in de kamer zetten en kijken of het dan nog gebeurt, ik heb de stock koeler er op zitten en misschien ga ik een nieuwe kopen als het niet licht aan de ruimte waarin hij staat. de pc winkel is wel redelijk goed btw, het kwam door een bug in de beta waardoor alles veel warmer word hebben ook meer mensen last van

Maar heb je dan de standaard koeler er op zitten? en wat voor soort kast heb je dan?

ik ben nu bezig met testen, buiten het vak waar hij instaat met de hoes er om aan de rechter kant blijft hij naar 90 oplopen maar wel sloom, met de hoes aan de rechter kant er af blijft hij rond de 70 graden. ik heb een fan voor gpu cpu powersuply en moederbord voor de rest volgens mij geen fans ergens anders.

Duidelijk airflow. Wat voor fan zit er op je cpu ? misschein overwegen om up te graden.

de stock fan maar ik ga donderdag een case fan kopen zodat de warme lucht uit de kast kan

Hou de zijkant van je kast eens open, en kijk dan eens naar de temperaturen.

Iets te snel mijn antwoord geplaatst.:o

Ook al de Heatsink (koelblok) eraf gehad, koelpasta er volledig afgehaald op zowel de CPU als de heatsink en weer nieuwe erop gedaan. Niet veel groter dan een rijstkorrel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan