Intel i5 750 @ 2.67 ghz, 85-95 graden tijdens games.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga me afvragen of dat dan wel goed gedaan is. Ik haal de 75 graden niet met mijn i7 en i5 processoren.

ik weet het niet, die man keek er naar en zei dat het nog goed was...
maar 75 graden was alleen met 1 core met het loaden van een map voor de rest rond de 68-70 en de fan draait nu niet meer 3100 rpm als ik games speel meer 2800-2900

Laatst bewerkt:
Ik ben gister avond nog even naar de computer winkel gegaan, een nieuwe proccesor koeler zit er nu in een katana III en een 80mm fan achterin hij wordt nu max 55-60 graden dus het is opgelost.
bedankt voor jullie hulp!

ik weet het niet, die man keek er naar en zei dat het nog goed was...
maar 75 graden was alleen met 1 core met het loaden van een map voor de rest rond de 68-70 en de fan draait nu niet meer 3100 rpm als ik games speel meer 2800-2900

En nadat hij gekeken had heeft hij de koeler weer terug geplaatst zonder de pasta te vervangen zeker? Als je de koeler van de processor aftrekt, is de werking van de koelpasta weg. Als je de koeler er af haalt, altijd voor het terug plaatsen nieuwe pasta aanbrengen.

En nogmaals, een programma of game, ook al is het een beta, kan geen extreem hoge temperaturen veroorzaken. Fabrikanten testen hun stock koelers op de processor onder verschillende omstandigheden. Een stockkoeler van Intel moet tijdens een test de processor onder de 90 graden houden bij een kamertemperatuur van 40 graden. Dan kan het nog zo'n brakke beta zijn. Wat die "winkel" ook zegt, de temperatuur kan niet zo hoog oplopen, doet hij dat wel, ligt het niet aan een programma of game, maar aan de hardware of hoe de snelheden van de koeler geconfigureerd zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan