Intel of AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobbes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
hallo,

Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen en daarbij wil ik kiezen tussen deze upgradepakketten:
Intel-pakket
AMD-pakket

Welke kan ik het beste kiezen?
Dit ga ik ermee doen:
Windows 7
Office 2007 en later 2010
Adobe CS4 (Dreamweaver, illustrator, photoshop, flash)
Cyberlink Powerproducer
iTunes
MP3tag
etc.

Wie heeft een advies?

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

Ik heb in benchmarks gekeken, maar de amd athlon x2 220 was moeilijk te vinden ik vond wel de x2 215 die is 2.7ghz. Die was al sneller als de intel pentium e5300 link: http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+Athlon+II+X2+215

Dus als u een van de 2 upgrade sets kiest zou ik voor die van Amd gaan. Alleen deze heeft een iets minder moederbord doordat er, maa 2 geheugensloten zijn.

Voor de genoemde dingen zal de Amd upgrade set prima zijn werk doen. Wat zijn de specificaties van de rest van uw systeem(nieuwsgierig)?

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Sowieso AMD met dit soort budgettenb.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar kan je niet beter gelijk iets meer uitgeven? Het is wel vrij low-low budget.

Hallo,

Bedankt voor de reacties.
Mijn budget is jammer genoeg niet erg groot :(. Nu heb ik maar €200 euro. Zo leek één van deze pakketen mij wel wat. Ik hoef er alleen een nieuwe harde schijf bij te kopen en dan kan ik later een kast, sterkere voeding, dvd brander. Maar in de kerstvakantie ben ik jarig en dan krijg ik natuurlijk weer wat geld. Dat pakket vind ik wel erg mooi! kan het misschien een goedkoper moederbord en meer geheugen worden. Of is-ie dan zo af.

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

U wilt dus 4gb geheugen dan moet u 40euro extra betalen dit zit er niet in als ik aan uw budget denk. En 2 gb is nog best veel ik draai momenteel een corei5 met 2gb. En speel er cod modern warfare 2 op. Mij lijkt het systeem zo af er is ook geen goedkoper moederbord aanwezig. Ik heb gekeken bij 4launch en alternate, maar die zijn beide duurder.

Groetjes,

Meer40

dus eigenlijk is 2GB genoeg? (voor linux en windows 7 ultimate). ER komt waarschijnlijk een 250 GB sata-harde schijf en een ide-dvdrw speler in die ik nog heb liggen en een geforce 8600GT. Ik denk ook nog wel aan een 420 watt voeding te komen. Moeten er nog meer belangrijke elementen in die ik vergeet?

2GB geheugen vor windows 7 ultimate?
je hebt 4GB nodig voor dat

dan zou ik liever voor windows 7 basic gaan

Laatst bewerkt:
Ik krijg waarschijnlijk van mijn ouders een geforce 8600GT (2e hands voor mij en nieuw voor mijn ouders). Dus dat is ook opgelost ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan