Intel Pentium 4 2.60c Ghz Vraag/Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramon163

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Hoi,

Ik heb gisteren bij Hcc-beurs een intel pentium 4 2.6c Ghz met 800Mhz fsb gekocht. En nou stop ik hem gisteren in mn computer en toen moest ik volgens de bios mn processor snelheid instellen, ik dacht, ok das niet zon probleem. Maar wat blijkt, ik kan in de bios mn processor maar tot maximaal 1766 Mhz instellen. Terwijl hij 2.6 Ghz is. Maar mn computer wou wel opstarten, en hij geeft in WindowsXp aan dat ik er 2 processoren in heb zitten van 1,3 Ghz. Dan kom ik wel op 2.6 Ghz maar al mn spellen draaien maar op 1,3 Ghz. Dit heb ik gezien toen ik raven shield opstarte en ik drukte op ctrl+alt+del . Daar stond dus dat Raven shield 50% van de processor snelheid gebruikt. Dan helpt het ook niet veel als je je computer upgrade vanaf een 1,7 Ghz celeron naar een 2,6 Ghz pentium 4.

Klopt dit dat hij aangeeft van 2 cpu's van 1,3 Ghz?

jah ik weet wat HT technologie is, maar klopt het dan dat hij aangeeft dat ik 2 processoren heb?

Ja natuurrlijk de HT splitst als het ware een processor in tweeen
vandaar dat je ert 2 ziet

jah maar waarom draait raven shield maar op 1300Mhz, of kan je ergens instellen dat hij op 100% gaat lopen?

Het spel gebruikt maar 50% van de processorkracht, volgens mij kun je het spel uitstekend spelen zo.

15/20 fps noem ik niet uitstekend, dan heeft het opzich ook geen nut gehad om hem te upgraden van 1700Mhz naar 2600 Mhz want eerst draaide het spel op 1700Mhz en nu maar op 1300.

Kan je HT ook uitzetten zodat hij op 1 cpu van 2600 draait ipv 2 van 1300?

Geplaatst door Ramon163
15/20 fps noem ik niet uitstekend, dan heeft het opzich ook geen nut gehad om hem te upgraden van 1700Mhz naar 2600 Mhz want eerst draaide het spel op 1700Mhz en nu maar op 1300.

Welke videokaart en hoeveel geheugen?

Je moederbord kan trouwens maar 533MHz FSB aan.

ok vriendelijk bedankt voor al jullie hulp, ik ben er iig wijzer uit geworden.

Geplaatst door Muurhond

Welke videokaart en hoeveel geheugen?

Je moederbord kan trouwens maar 533MHz FSB aan.

GeForce4 Mx440 128Mb 8XAGP

768Mb DDR-RAM

jah ik weet het, zal het veel uitmaken als ik een moederbord koop die wel een 800Mhz Front Side Bus ondersteunt?

Geplaatst door Ramon163

GeForce4 Mx440 128Mb 8XAGP

768Mb DDR-RAM

jah ik weet het, zal het veel uitmaken als ik een moederbord koop die wel een 800Mhz Front Side Bus ondersteunt?

Ik wil nog ff op deze zin van je terugkomen:
15/20 fps noem ik niet uitstekend

Nou is je videokaart ook niet veel soeps. Welke resolutie gebruik je in het spel? Die lage fps kan komen omdat je de boel te hoog hebt staan. In jouw geval is de videokaart ook een grote bottleneck, maar dit terzijde.

Alles staat op het allerlaagste ik heb al verschillende tweaks gedownload zodat de textures verminderen. Maar die hebben ook niet veel geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan