Intel Pentium D 945 3.4Ghz of,Intel Core 2 duo E6300 1.86Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickyy

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Hallo Ik zit te azen op één van deze proseccoren en ik wil weten welke sneller is na mijn weten zij de specificaties van de Intel Core 2 duo E6300 1.86Ghz lager dan de pentuim 4 maar de Intel Core 2 duo E6300 1.86Ghz is wel duurder. Ik wil goed kunnen games vandaar dat ik dit vraag.
P.S ik zoek daarbij ook een bijpasend moederbord S 775 met DDR 1 geheugen aan een DDR 2 moederbord heb ik niet veel want dan komt er weer 100€ minimaal bij. En hij moet AGP of PCI E zijn , en niet dat er maximaal 2 GB ram in kan dat is over een jaar weer weinig:confused: BVD
Groetjes Rick

De c2duo is sneller ..... (zo, je antwoord is daar)
Wat betreft moederbord, ik zou zelf es gaan kijken bij (bijvoorbeeld) Alternate ....

Suc6

Voor games gaat de pentium 4 sneller zijn dan de core duo omdat games nog geen dualcore ondersteunen.

Sorry, heb je post niet tegoei gelezen, dacht dat het een gewone pentuim 4 bedoelt was.

Een tip: Kijk ook naar de hoeveelheid cache 1 & 2 geheugen (hoe hoger hoe sneller). De hoeveelheid Mhz wilt niet alles zeggen.

Jah daarom dat weet ik, die van de pentium 4 is een SUPERGROTE 4096 MB L2 Cache das t hoogst wat je kan krijgen, en die vande E6300 is 2048 MB L2 Cache dat is de helfd maar toch is hij duurder:S Vandaar deze moelijke vraag :confused:

dit zijn de specificaties van de pentium 4 :
Merk Intel
Type Pentium 4
Model 945
Socket 775
Snelheid 3,4 GHz
Bussnelheid 800 MHz
L2 Cache 4096 KB
Dual core
Hyper Threading Technology
64-bits
Intel speedstep
Koeler
Uitvoering Retail

En dit zijn de specificaties van de E6300:
Merk Intel
Type Core 2 Duo
Model E6300
Socket 775
Snelheid 1,86 GHz
Bussnelheid 1066 MHz
Architectuur 65 nm
L2 Cache 2048 KB
Dual core
Hyper Threading Technology
64-bits
Intel speedstep
Koeler
Uitvoering Retail

Ik had een soortgelijk dillema een tijdje terug, ik ben maar voor de Core 2 Duo gegaan:confused:

ok Bedankt, maar waarom ?? speel je games of gebruik je je deskop meer ??
ik wil goed kunnen gamen , en deskop gaat altijd wel snel genoeg.
alvast bedamkt,

ok Bedankt, maar waarom ?? speel je games of gebruik je je deskop meer ??
ik wil goed kunnen gamen , en deskop gaat altijd wel snel genoeg.
alvast bedamkt,

Een goede rede ben ik bang dat ik je niet kan geven...ik heb aan veel mensen advies gevraagd, en ben maar voor de C2D gegaan omdat ik vooral spellen speel die Duo Core ondersteuning hebben, en veel mensen voorstelden dat ik maar voor de C2D moest gaan.

C2D is heel goed voor gamen en ik heb een grote verbetering gemerkt sinds ik hem heb:)

Edit: Ik heb ook deze CPU chart gebruikt om te kiezen.

Laatst bewerkt:
maar de intel d945 is ook core 2 duo, staat in de beschrijving . maar in toms hardware testen ze niet de orecessoren waar wij het over hebben

Ok Je bent er met games op vooruit gegaan, maar wat was je oude Processor dan ,als ik vragen mag ??, daarbij denk ik dat ik een keus heb gemaakt of de E6300 of de E6400 (ook weer een moeilijke keus:confused: ) want de de E6400 Heefd meteen 4 MB L2 Cache en de Kloksnelheid is ook meteen 2.4 Ghz , maar hij wel meteen 40€ duurder . Owja ik heb denk ik een keus kunnen maken, voor een moederbord, deze :http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=GPEA67&showTechData=true , de Asus P5ND2 SE. De maximale ram is 16 GB :shocked: , dus dat is oke :thumb: . Nu heb ik nog een vraag, ik wil we een geforce 8800GTS bij, ondersteund dit moederbord dat , kan hij dat aan ? Hij is DDR 2 ,maar ik heb op marktplaats gekeken en ik kan de 1 Gb Ramm DDR 1 die ik hier heb nog voor ong 80 € kwijt , dan mijn laatste vraag, wat is het verschil tussen PC2 Ram of gewoon PC ram , want de PC2 is goedkoper, Alvast bedankt .Rick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan