intel pentium duel cpuE2160 en XP home

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Berichten
347
Hoi,

Een klein vraagje; ik heb een intel pentium duel cpuE2160 met daarop XP home. Nu zag ik al googelend dat XP home edition geen 2 processors steunt...

Klopt dat en heeft dat dan effect op mijn computer of worden gewoon alle mogelijkeden van mijn systeem benut en hoef ik niet XP Prof te gaan kopen hiervoor?

Alvast bedankt,

Martijn
 
Laatst bewerkt:
Dat heb je goed gezien , maar XP home verbruikt wel het minste capiciteit van je systeem. Dus neem gewoon een x64 processor van amdlon ofsow ( hoe het ook heet ) dat is 4,2 GHZ dan draai je hem als een trein.
 
het is best simpel om te kijke of je dual core ondersteund word.
kijk bij je taak beheer (ctrl+Alt+Del) onder het tabblad Prestaties. als je daar bij de Geschiedenis van CPU gebruik kijkt.En je ziet daat 2 grafieken dan ondersteund Home je dual cpu. is het er maar 1 dan niet.
 
Hoi,

Heel erg bedankt! Ik heb gekeken en het ziet ernaar uit dat de dual cpu ondersteund wordt; perfect.

Voor de zekerheid maar even een screenshotje ingevoegd:)
 

Bijlagen

  • cpu.JPG
    cpu.JPG
    54,8 KB · Weergaven: 33
:eek: sorry, maar ik blijf een beetje onzeker. Betekent het screenshot bijgevoegd dat dual CPU wel wordt ondersteund?

:eek::eek::eek:
 
Je moet niet de vergissing maken tussen "dual CPU" en "dual CORE"

XP-home ondersteund geen dual-cpu klopt, maar dat betekent dat het geen 2 fysieke processoren ondersteund. Het ondersteund wel 1 processor met meerdere cores.
 
:D nu wordt het wel heel ingewikkeld. (ik heb sinds twee jaar de ontwikkelingen niet meer gevolgd)

Maar mag ik het zo vragen: worden alle mogelijkheden van mijn systeem benut?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan