Intel Quad6600 overclocken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdotje

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Hey ik had een probleem :p

Ik wil mijn Intel Quad6600 @ 4x 2,4 ghz overclocken naar 2,7 ghz en mijn frontside bus dus naar 1200 mhz zodat het goed loopt.. alleen het probleem is dat het niet lukt.
Ik heb al heel veel forums afgezocht en niks kunnen vinden, als ik namelijk in de bios ga hoor je normaal gesproken gewoon AI Timing "Enable" te zetten en dan kan je het zelf handmatig doen... maar ik heb een Intel® DQ35JO moederboard en daar staat het niet.
Weet iemand misschien hoe ik hem moet overlocken? ik heb ook de hele bios afgezocht maar niks kunnen vinden.. er staat wel ergens gewoon de snelheid van de processor maar wijzigen lukt niet.. weet iemand misschien hoe het wel lukt??
Alvast bedankt :thumb:

Allereerst een vraag: wat denk je er mee te bereiken?

Eant als het al zou lukken merk je er 100% zeker weten helemaal niets van!!

En hoe ziet de rest van je systeem er uit?

Allereerst een vraag: wat denk je er mee te bereiken?

Eant als het al zou lukken merk je er 100% zeker weten helemaal niets van!!

En hoe ziet de rest van je systeem er uit?

Haha ok deze reactie kon ik verwachten met teweinig aan informatie te hebben verteld :p

wat ik er mee wil bereiken is dat mijn systeem 1:1 loopt en om dat te kunnen doen moeten de CPU processor speed en FSB gelijk zijn na een berekening van een formule.
Op dit moment loop het systeem 2:3 .. ik vind dit niet voldoende. Eigelijk is het helemaal niet nodig om beide snelheden te overclocken maar ik heb toch liever het uiterste uit mijn pc okal is het niet nodig.

De rest van mijn systeem is:

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs)
Memory: 3322MB RAM
Hard Drive: 500 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 8600 GT 512 MB
Monitor: Plug and Play Monitor
Sound Card: Realtek HD Audio output
Speakers/Headphones:
Keyboard: USB Root Hub
Mouse: USB Root Hub
Mouse Surface:
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)

Welk geheugen heb je?
Welke multiplier en FSB heeft de processor?

Welk geheugen heb je?
Welke multiplier en FSB heeft de processor?

Ohja ofc stom dat ik dat er niet bij heb gezet... ik laat ffkies een paar screens zien van cpu-z

BTW: Er staat bij mn core speed: 1592,1 mhz is dat normaal?? als ik ergens mee bezig ben zoals bijvoorbeeld dit berichtje typen en ik maximaliseer CPU-Z dan zie ik Core Speed:2400 mhz staan voor 1 seconden en daarna daalt ie opeens weer naar 1592,1 mhz... ik weet niet of niet normaal is?
Alvast bedankt :thumb:

Allemaal wel leuk, maar nu zie ik wel op wat voor snelheid je geheugen loopt, maar ik weet nog steeds niet welk geheugen je precies hebt...

PC4200, PC5300 enz. enz.

Allemaal wel leuk, maar nu zie ik wel op wat voor snelheid je geheugen loopt, maar ik weet nog steeds niet welk geheugen je precies hebt...

PC4200, PC5300 enz. enz.

Dankje dat je het zo leuk vindt :p

Totaalcapaciteit 3238 MB

Aantal modules 3

Bouwvorm
DIMM

Type
SDRAM-DDR2

Standaard DDR2 - 667 (PC2 - 5300)

Timings
CAS Latency (CL) 5
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 5
RAS-Precharge-Time (tRP) 5
Row-Active-Time (tRAS) 15

Aansluiting
240-pins

Spanning 1,8 Volt

Overige informatie Double Data Rate 2 geheugentechnologie. Verstuurt net als DDR geheugen tweemaal per klokcyclus data. Het verschil met DDR geheugen is de frequentie. Deze is tweemaal zo hoog en dat geeft in theorie een dubbele bandbreedte. De bouwvorm van dit geheugen is een 240-polige DIMM-module op 1,8 Volt.

Garantieperiode 24 maanden

Hopelijk heb je hier wat aan :thumb:

Volgens mij gaat die processor pas wanneer het nodig is op volle toeren draaien en klokt hij terug zodra het kan om energie te besparen

Volgens mij gaat die processor pas wanneer het nodig is op volle toeren draaien en klokt hij terug zodra het kan om energie te besparen

Hmm ok .. kan dat tot langamere effecten lijden dan normaal? Of merk je er geen verschil van.. anders kan ik hem wijzigen natuurlijk

nee hoor, dat is goed zo

Sorry dat ik weer zeur :P maar die hele Easytune 5 doet het niet.. heb mn pc al paar keer gereboot werkt gewoon niet... hij start hem 10 ms op en daarna verdwijnt ie weer.
Is er misschien nog een werkende programma om je proccessor te overclocken of misschien een update van bios? (wat het waarschijnlijk wel niet zal zijn)
Alvast bedankt :thumb::D

Overklokken kun je het best handmatig doen, maar alleen wanneer je weet wat je doet.

Het is een kwestie van de multiplier (voor zover dat kan) en de FSB van de processor in de bios met stapjes verhogen.
Uiteraard alleen wanneer het moederbord dat ondersteunt.

Hou er daarnaast rekening mee dat het overklokken van een Q6600 meestal ook inhoudt, dat de vCore, dus de stroomtoevoer naar de processor, verhoogd moet worden, met alle extra risico's die daar dan weer bij horen.

En tenslotte is uiteraard de temperatuur heel belangrijk

Op onderstaande link een duidelijke tutorial voor het overklokken van een Duo Core, maar het principe is precies hetzelfde

http://www.hardware.info/nl-NL/arti...ok_tutorial/?gclid=CIzKyK66wJACFRlgMAodxVkpPA

Laatst bewerkt:
Overklokken kun je het best handmatig doen, maar alleen wanneer je weet wat je doet.

Het is een kwestie van de multiplier (voor zover dat kan) en de FSB van de processor in de bios met stapjes verhogen.
Uiteraard alleen wanneer het moederbord dat ondersteunt.

Hou er daarnaast rekening mee dat het overklokken van een Q6600 meestal ook inhoudt, dat de vCore, dus de stroomtoevoer naar de processor, verhoogd moet worden, met alle extra risico's die daar dan weer bij horen.

En tenslotte is uiteraard de temperatuur heel belangrijk

Op onderstaande link een duidelijke tutorial voor het overklokken van een Duo Core, maar het principe is precies hetzelfde

http://www.hardware.info/nl-NL/arti...ok_tutorial/?gclid=CIzKyK66wJACFRlgMAodxVkpPA

Vette link .. ik snapte eigelijk alles al via een gamekings item filmpje :P
Maar ze leggen het hier nog uitgebreider uit..
nu ben ik eigelijk nog niks opgeschoten want mijn moederboard kan nog steeds geen FSB speed verhogen... er stond al dat het bij sommige niet kon alleen ik mag toch wel hopen dat er een programmatje is waarmee het ook kan?
Alvast bedankt :thumb::D

Als je moederbord het niet kan dan kan het helemaal niet!

Als je moederbord het niet kan dan kan het helemaal niet!

Omg WTF stupid moederboard.. ben best boos nu :p
damn... dus mijn processor zal nooit sneller worden dan 4 x 2,4 ghz :(
Geheugen frequentie kan echter wel... is dat niet vreemd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan