Intel QX9770 overklok

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke koeling heb je en wat zijn u verwachtingen?
Zo te zien heb je een lekker systeem daar maar alles hangt een beetje af van wat je juist kent over overclocken.

Grtz

ik heb Thermalright 120 Ultra Extreme met daarop 2 fans , de ene is Sharkoon 1000RPM en aan de andere kant de Noctua NF-S12 800 RPMa_thermaright_ultra_extreme_cpu_cooler_k_pic.jpg

Ik had eerder ook overgeklokt met mn andere processor . De q6600 2,4ghz naar 3,6 ghz. Ik had toen ddr2 800mhz .

Nu heb ik een QX9770 3,2ghz met DDR2 1066mhz Corsair + airflow (5-5-5-15)
Ik wil het naar 4 ghz verhogen , moet ik dan stap voor stap de Vcore verhogen ?

okey maar ik gebruikte toen een andere ddr2 geheugens van 800 mhz.
Nu heb ik een 1066 mhz van 4gb Corsair .
-En ik weet nu niet wat ik bij de CPU Ratio Settings moet doen. Moet het op auto staan of een andere waarde?
En FSB strap to NorthBridge ?
En FSB Frequency?

hallo iedereen ,.
mijn qx9770 3,2ghz processor heb ik naar 3,6 ghz laten overklokken en is me wel gelukt maar daarna kan ik niet hoger.
mn systeem ziet er zo uit:
Corsair dominator 8gb DDR2 1066mhz 5-5-5-15 (met airflow)
http://img371.yukle.tc/image.php?id=3282Naamloos.png

Bios settings heb ik zo ingesteld:http://img806.imageshack.us/f/photo0004ax.jpg/
http://img16.imageshack.us/f/photo0006tf.jpg/

Hoe is het mogelij om naar 4 ghz te krijgen de qx9770?
Doe ik iets fout met de DRAM instellingen want het staat op auto ingesteld ?

Manueel instellen is het beste.

Dus Freq. / timings / en voltage.
Misschien je v-core ook iets omhoog, staat aan de lage kant voor een 4Ghz setting

okey dankjewel
maar ik weet niet of ik juist de timings omhoog of omlaag moet. Het staat nu op 5-5-5-15. Kunt u een tip geven. En op welke voltage is het beste ?
De Vcore moet wel rond de 1,4 volt dacht ik maar weet niet zeker.
Kunt u misschien een waarde geven want ik ben nu bang of er iets mis gaat gebeuren,

Timings en voltage staan op de sticker van de RAM module zelf.

Als er 5-5-5-15 staat dan zijn de 4 instellingen deze waarde, de rest blijf je af.
Voltage zit als ik me niet vergis op 2.2V => Voor de zekerheid ff op een geheugenstickje kijken!!

klopt het zijn modules van 5-5-5-15 en is 2.1 volt. volgens de bios heb ik zo ingesteld .
moet ik dan de voltage verhogen of niet?

EN HET IS ME WEL GELUKT NU naar 4 ghz . De vcore heb ik op 1,3volt verhoogt is dat goed ? en de mp =10 (10x400)
voor de rest is dram geheugens op 5-5-5-15 .
Gaat alles nu goed of moet er nog iets gebeuren met de settings zoals Northbridge etc.. de rest staat alles op auto .
http://img375.yukle.tc/image.php?id=233Naamloos33.png#

Laatst bewerkt:
nee als het zo ingesteld staat is het goed.

NB ect hoef je niet aan te zitten als de overklok stabiel is.
1.3V is netjes voor 4Ghz :thumb:

Misschien raar dat ik me nu opeens meng in het gesprek, maar bij dit soort errors moet je er een beetje meer voltage op zetten. Niet heel veel meer, maar een klein beetje.

rounding errors is meestal het geheugen => Dram voltage een stapje hoger zetten

rounding errors is meestal het geheugen => Dram voltage een stapje hoger zetten
okey dankjewel .
naar hoeveel voltage zal ik t verhogen ?
Het zijn Corsair Dominator DDR2 1066mhz 2.1volt.
En moeten de timings ook veranderd worden?
Ik heb ze op 5-5-5-15 standaard

Ik heb de dram voltages op 2,2 volt verhoogd en nog is er 1 error bij prime95.
De dram frequency staat op AUTO , moet ik dat ook veranderen ?
En de Vcore is 1,4volt. IS dat voldoende?

Je kan de Multiplier verlagen, je DRAM frequency op 800Mhz zetten en dan je FSB verhogen. Zo komt je RAM weer op de goeie snelheid van 1066Mhz als je flink je FSB verhoogt en kan de RAM het probleem niet zijn.

Wat bedoel je met " het is me gelukt" ?

Als je je bios veranderd dat je zodanig de 4.0GHz haalt, dan je pc opstart en naar CPU-Z kijkt ... bedoel je dan "ok ik ben er, hij is oc" ?

Heb je Prime95 minstens 4 uur laten draaien zonder blauw scherm ?
Heb je Intel Burn test gedaan ?
Blijf je onder de temperatuur die maximum is aangegeven voor jou CPU ? (bv voor mijn AMD moe ik onder de 55°C blijve)

Kan je mss screeni's maken van Cinebench ? Ben wel is benieuwd welk resultaat :)

Wat die timings betreft, die kan je perfect instellen als je naar je SPD kijkt op CPU-Z.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan