INTEL systeem of AMD systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nilsk123

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Ik heb een PC samengesteld op basis van de Tweakers Best Buy guide januari 2009, ik heb een combinatie gemaakt van het basis en het multimedia systeem en daar is het volgende uit gekomen:

Processor
Intel C2D E7300
€ 105,61

Moederbord
MSI P43 Neo - F
€ 66,28

Geheugen
Kingston 4GB (2 x 2) DDR 2
€ 31,92

Videokaart
Sapphire RADEON HD 4830
€ 100,45

Harde Schijf
Samsung Spinpoint F1 640 GB
€ 53,67

DVD Brander
Samsung SH-S223F (22x)
€ 17,08

Behuizing
Cooler Master Elite 334 Zwart
€ 32,73

Voeding
Corsair CX400W
€ 44,89

Monitor
Samsung Syncmaster 2043NW
€ 129,95

Verzendkosten
€12

Totaal
€ 594,58

Ik werd er echter op gewezen dat het mischien voordeliger is een AMD systeem te kopen? Mijn budget is €600 euro, waarvan dus €172 voor processor + moederbord.

Hebben jullie hier aanraders in?

Nils

ik zou het huidige houden,

het is stabieler en sneller als amd, tenzij je kosten wat kost geld wil overhouden.

ik heb achteraf ook spijt van mijn amd keuze, het is minder stabiel

grafische kaart heb je wel een goede keuze gemaakt.

Hoi,

Ik zou het toch ook bij de Intel houden maar dan alleen omdat na mijn idee de intel wat verder is als Amd .
Maar dat het Amd systeem minder stabiel draait kan ik niet zeggen er draaien hier nog 4 pc's met een Amd systeem maar eigenlijk nooit problemen mee.

Modag

ik was het die heeft gezegd dat je op de nieuwe AMD-processor over moet stappen.
Dat is dus een processor uit dezelfde reeks als de dure Phenom II, maar dan een budget X2-versie:

Ik zou de overstap maken naar de nieuwe AMD-processor:
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition
pricewatch: Asus M3A78

Immers is elke besparing er 1. En als jij 30 euro op de processor kan besparen, dan kan je dus een HD4850 kopen, ipv HD4830.

Inderdaad is de E7300 wel sneller. Maar de HD4830 is weer sneller dan een HD4850.

Maar goed: wil je de pc vooral voor gamen gebruiken, of echt meer als multimedia-pc?

Zojuist de onderdelen voor het hierboven aangegeven intel systeem besteld, bedankt voor de reacties!

ik zou het huidige houden,

het is stabieler en sneller als amd, tenzij je kosten wat kost geld wil overhouden.

ik heb achteraf ook spijt van mijn amd keuze, het is minder stabiel

grafische kaart heb je wel een goede keuze gemaakt.

Voor een intel geeft je in het algemeen meer uit, je hebt dikwijls een snellere amd voor dezelfde prijs. Maar waar maak jij uit op dat amd niet stabiel zou zijn?

Voor een intel geeft je in het algemeen meer uit, je hebt dikwijls een snellere amd voor dezelfde prijs. Maar waar maak jij uit op dat amd niet stabiel zou zijn?

een snellere amd is niet sneller

alleen in getallen.

maar nogmaals kijk maar naar de benchmarks

ze staan nog in mijn links

stabieler kan ik zeggen uit eigen ervaring

Dat intel bij de high end cpu 's beter scoort dan amd is gewoon een feit maar als je bij de mid ends gaat kijken kan het toch een verschil maken. Zo scoort de AMD Phenom X3 8450 in jouw benchmarks duidelijk meer als de Intel Core 2 Duo E7200 terwijl hij ook nog eens goedkoper is. Ik ken jouw ervaring natuurlijk niet met amd maar heb zelf een server draaien met amd zonder ooit last te hebben gehad van enige onstabiliteit.

Dat intel bij de high end cpu 's beter scoort dan amd is gewoon een feit maar als je bij de mid ends gaat kijken kan het toch een verschil maken. Zo scoort de AMD Phenom X3 8450 in jouw benchmarks duidelijk meer als de Intel Core 2 Duo E7200 terwijl hij ook nog eens goedkoper is. Ik ken jouw ervaring natuurlijk niet met amd maar heb zelf een server draaien met amd zonder ooit last te hebben gehad van enige onstabiliteit.

ik heb het ook niet over high end CPU's en een phenom x3 vergelijken met core 2 duo is appels met peren

ik heb de E7200 vergeleken met de amd x2 7750 black edition

en daar komt uit dat de intel sneller is.
en de E7300 heeft hij gekocht die is dan nog iets sneller.

ik heb het ook niet over high end CPU's en een phenom x3 vergelijken met core 2 duo is appels met peren

Niet volledig mee akkoord :D. 2 dual cores van amd en intel vergelijken is eveneveel appels en peren, ze zouden dan tenslotte niet in dezelfde benchmark opgenomen worden maar soit, die discussie is al jaren aan de gang en al nog wel jaren doorgaan ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan