Intel WiFi 5100 AGN probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaizah

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Beste lezer,

Ik heb jarenlang op mijn laptop Windows Vista gehad.
Nu heb ik sinds kort Windows 7 erop gezet maar loop ik tegen een probleem aan.
Mijn wireless werkt zo af en toe, tenminste, naar de buitenwereld.
Het gebeurt regelmatig dat mijn internet wegvalt en dat ik het niet meer terug kan krijgen.
Wat er dan gebeurt is dat mijn laptop nog wel kan verbinden met de router (een Netgear), maar niet meer verder (ik heb dus alleen lokaal verbinding).
Als ik ipconfig bekijk zie ik dat ik ook alleen maar een lokaal IP-adres krijg (ofwel, ik hoor een 192.168.0.x adres te krijgen maar heb een 10.0.0.x (oid) adres).
Als ik via ipconfig mijn IP-adres wil vernieuwen zegt ie dat er geen verbindingen zijn om te hernieuwen.

Als mijn internet wegvalt helpt het herstarten van mijn laptop ook niet. Wat ik tot nu toe heb gedaan om het terug te krijgen is naar een vorig herstelpunt te gaan.
De nieuwste drivers heb ik al gedownload.
Ik heb al op internet gezocht en krijg vooral te horen dat het vooral aan de netwerkkaart ligt, een Intel WiFi 5100 AGN, maar aangezien hij het prima deed voordat ik op Windows 7 overstapte lijkt mij de combinatie van de 2 meer het probleem.

Alle andere laptops die via de zelfde router met het internet verbonden worden hebben totaal geen problemen hiermee.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: Opgelost; de adapter instellen zodat deze niet uitgeschakeld mag worden om stroom te besparen en geen 802.11n gebruiken deed het m :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan