Interface Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Ik heb Windows 7 op een Asus laptop van een jaar oud gezet en nu heb ik in apparaatbeheer een vraagteken bij "Intel(R) ICH8M LPC Interface Controller - 2815", Wat is dit precies en wat voor gevolgen kan dit hebben?? En nog belangrijker....hoe los ik dit op?
Ik wel gezocht in de site en op internet en vind er wel wat over, maar geen oplossing of wat het precies inhoud. Er lijken sites te zijn waar je drivers kunt downloaden, maar allemaal niet erg duidelijk en moet je ook vaak betalen. Ik heb alleen al genoeg voor mijn laptop betaald en voor Windows 7 en heb geen zin om weer te betalen voor iets dat eerst gewoon werkte (Niet onredelijk toch?).
Ik heb wel een cd met drivers voor Vista en misschien staat het daar op, maar ik kan dat niet vinden. Ik voeg een plaatje toe met de bestanden die op de cd staan. Misschien dat iemand hier iets mee kan.
Bij voorbaat dank.

Bijlagen

• Vista Drivers.jpg
    Vista Drivers.jpg
    72 KB · Weergaven: 77
Gewoon alles installeren van die cd. Dat is het beste om alles van je pc goed te laten functioneren. Dan installeert hij vanzelf wel die interface controller.:thumb:

Daar heb je natuurlijk wel een punt, maar met mijn oude configuratie stond hij vol met rotzooi die ik er niet op wil hebben en wat nog belangrijker is dat een hoop drivers die er op staan niet werken met Windows 7 (Ik dacht dat Microsoft dat verbeterd had????? :-( Het lijkt wel of het alleen nog moeilijker is geworden. Ik heb al de nodige drivers elders vandaan moeten halen).
Vandaar dus.

Je zult op de site van Intel "http://downloadcenter.intel.com/Default.aspx"te rade moeten gaan.

Heb ik al gedaan zonder succes :-( Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik in zoeken moet, omdat ik niet weet waar ik naar zoek. Ik heb daar niet echt verstand van. En als ik een trefwoord in de zoekfunctie invoer krijg ik alleen maar dat hij niets gevonden heeft. Wat is het voor ding en waar kan ik het dan vinden in de lijst??????

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk moet je de chipset drivers nog installeren.

Wat is het voor een Laptop? Type??

Alsjeblieft allemaal drivers:

ASUS

Eerst de chipsetdriver installeren.

Vul links bovenin even je modelnummer in en daaronder all, de rest wijst zich vanzelf.

Laatst bewerkt:
Ik heb de chipset gedownload, maar bij installatie zei hij dat ik al een nieuwere versie heb. Daar ligt de oplossing helaas dus niet. Ik vind het ook wel heeeeeel bijzonder dat bij niet één driver Windows 7 genoemd wordt. Lopen ze zo achter met drivers??

Ik weet het ik vond ook al geen drivers voor 7, het zijn dus niet je chipset drivers. En als je in apparaatbeheer 'stuurprogramma bijwerken' gebruikt wat gebeurd er dan?? Laat hem dan vooral zelf zoeken, ook op internet.

Helaas. Wat ik ook probeer.....hij vindt niets, maar zou je gericht aan kunnen geven wat het is en wat voor gevolgen het heeft???

Ik zou ook even niet weten wat het is. Maar vind wel drivers(hoop ik).

KLIK

Gedownload en geïnstalleerd, maar heeft geen oplossing geboden. Ik denk dat drivers niet onder Windows 7 functioneren. Ik heb alleen geen idee wat die installatie dan wel gedaan heeft??

Het zijn iig drivers voor de interface controller, nu zou windows 7 moeten weten wat het is. Als je nu eens windows update doet? Ik heb geen flauw idee wat het is of doet eigenlijk.
Probeer anders eens alle drivers van de asus site te installeren, misschien dat het helpt. Ik zou het verder ook even niet meer weten.

Laatst bewerkt:
Ik heb dan toch maar geprobeerd om de gehele cd met drivers te installeren, maar die gaat dat niet doen onder Windows 7. Ik heb nu toch die chipsetdrivers op de cd gevonden en geprobeerd te instaleren, maar dan zegt hij dat die ouder zijn als degene die al geïnstalleerd zijn. Ik heb ook Asus liveupdate geïnslalleerd, maar dat levert ook niets op.
Kortom........ik geef het maar even op. Windows 7 is toch niet zo geweldig uitgerust als dat ze zeggen (Zoals altijd met Microsoft).

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik ben nog eens verder gaan spitten in mijn systeem en ben ik gekomen tot "ACPI\ITE8708\4&3F9C909&0" die niet geïnstalleerd zou zijn. Verder gezocht zou dat de infrarood-ontvanger zijn waarvan ik mij niet bewust was dat deze erop zat. Ik ben met het nodige zoeken en aanwijzingen van andere forums gekomen tot een download van "http://rapidshare.de/files/40111155/ITE-8708_WinXP_x86___x64_drivers.zip.html". Na deze geïnstalleerd te hebben was het probleem opgelost en heb ik een infrarood-ontvanger in mijn apparaatbeheer staan :-)
Bedankt voor de tips. Het heeft mij wel geholpen in het verder zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan