• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Interface voor Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeson

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Beste Helpmij.nl leden,

Ik heb een groot, zeer complex excel bestand opgebouwd.
De sheet is een ingewikkeld model dat analyses (kwantitatief) uitvoert op koersdata.
Het heeft een input (nl. datum, open-hoog-laag-slot) van een belegging. Uiteindelijk is de uitkomst een aankoop of verkoop signaal.

Nu wil ik graag een eenvoudige interface bouwen zodat iedereen de input kan invoeren en de output kan zien. Het liefts creeer ik een omgeving die de hele excel sheet verbergt. Zodat gebruikers enkel te maken hebben met invoer velden en rapporten/ resultaten vensters.

Indien mogelijk wil ik ook de gelegenheid inbouwen om variabelen van de sheet te wijzigen om eenvoudig verschillende scenario's door te rekenen zonder dat kennis van de onderliggende sheet noodzakelijk is.

Weet iemand wat geschikte mogelijkheden zijn? Kan het via formulieren? Wellicht is Access een optie, maar mijn kennis daarvan is beperkt. Ook begrijp ik dat er geen goede synergie is tussen beiden, gegevens worden niet wederzijds bijgewerkt (denk ik.)

Ik werk met Office 2007 (Vista:mad:)

Alvast bedankt! :thumb:

Thnx, het lijkt idd precies wat ik zoek. Ik ga er vandaag even voor zitten...

:)

HAllo,

Koersinformatie kun je ook update met een webquery. Dat scheelt een het handmatig invoeren.
Ga naar Data --> Import External Data --> new webquery (dat is het in Office 2003, neem aan dat het id in 2007 nog bestaat)

Succes ermee...

Thnx

Ja, die functie ken ik inderdaad, dank je voor de suggestie.

Ik ben een stuk verder gekomen via de Macro's in Excel.

Heeft iemand nog nuttige sites waar ik eenvoudig macro codes vandaan kan halen? Of voorbeelden van toepassingen?

Groeten!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan