• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Interior.Color & .Font.Color

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Hallo,

Wie weet of er ook een lijst is met kleurcodes voor cel opmaak en lettertype opmaak. Bijgaande resulteert bijvoorbeeld in een blauwe celkleur met een (de zelfde kleur) blauw lettertype. Zo'n overzicht zou ik reuze handig vinden.

Interior.Color = 15773696
.Font.Color = -1003520

Gr,
P

Als je naar die getallen kijkt zie je dat dat er wel erg veel kunnen zijn voor een lijstje. Als je de code van de bepaalde kleur wilt weten geef dan bjivoorbeeld A1 die kleur en lees deze in VBA uit met:
Kleur = Range("A1").Interior.Color

Daarnaast is er de ColorIndex:
http://dmcritchie.mvps.org/excel/colors.htm

hoi edmoor,

ook dank voor jouw reactie. Als ik de door jouw gegeven code in VBA in voer krijg ik een foutmelding. Ik doe iets fout maar wat?
Sub kleur()
Range("A1").Interior.Color
End Sub

Code:
Sub kleur()
msgbox Range("A1").Interior.Color
End Sub

hoi edmoor,

ook dank voor jouw reactie. Als ik de door jouw gegeven code in VBA in voer krijg ik een foutmelding. Ik doe iets fout maar wat?
Sub kleur()
Range("A1").Interior.Color
End Sub

Wat je fout doet is dat je niet hebt gedaan wat in mijn voorbeeld staat.
Die van VenA kan je ook gebruiken.

wauw, super!

nog een laatste vraagje. Als ik nou een aantal cellen, laten we zeggen A1 t/m A10, een kleurtje geef kan ik dan ook met een van jouw slimmigheidjes in B1 t/m B10 de kleur codes krijgen?

Gr,
P

Laatst bewerkt:
Wat je fout doet is dat je niet hebt gedaan wat in mijn voorbeeld staat.
Die van VenA kan je ook gebruiken.

Dat heb ik jouw niet goed begrepen. Omdat, als ik jouw code 1 op 1 in VBA plakte ik niet een marcro kreeg die ik kon uitvoeren heb ik getracht iets anders te doen.
Had wellicht niet gemoeten. Maar je probeert eens wat, nietwaar?

Ik snap het wel, maar in mijn voorbeeld staat er nog "Kleur = " voor en die heb je niet overgenomen.
Niet 1 op 1 dus.

Om de kleurcodes op te vragen

Code:
Sub VenA()
For Each cl In [a1:a10]
    cl.Offset(, 1) = cl.Interior.Color
Next cl
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan